دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌ شدند

© REUTERS / Agencja Gazeta / Lukasz Cynalewskiدانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌تر شدند
دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌تر شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی یک ویروس مصنوعی را ایجاد نموده‌اند که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریكایی ویروسی را در آزمایشگاه ایجاد كرده اند كه می تواند به عنوان واكسن علیه ویروس کرونا استفاده شود. تاکنون آزمایشات این ویروس روی موش های آلوده به ویروس مرس انجام شده است. دانشمندان بر این باورند که این روش در برابر ویروس SARS-CoV-2 مؤثر خواهد بود.

 نتایج این تحقیق در مجله انجمن میکروبیولوژی آمریکا mBio منتشر شده است.

تاهنوز واکسن هایی در جهان وجود ندارد که افراد را از ابتلا به بیماری  هایناشی از ویروس کرونا از قبیل  COVID-19 یا SARS (سندروم حاد تنفسی خاور میانه) حفاظت کند.

شیوع کرونا در روسیه؛ بیش از یک هزار مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
شیوع کرونا در روسیه؛ بیش از یک هزار مبتلا در یک شبانه‌روز

در مطالعه جدید، دانشمندان یک روش امیدوارکننده مبتنی بر ایجاد ویروس ژنتیکی مهندسی را که حاوی قطعات پروتئین S که خارهای "ویروس کرونا" از طریق آنها به گیرنده های روی سطح سلول ها متصل می شوند و این باعث نفوذ ویروس در سلولهای سالم می‌شود، پیدا نموده اند.

یک دوز واحد از واکسن ویروسی، سلولهای آلوده را به طور مؤثر القا می کند تا یک پروتئین S تولید کند ، که به نوبه خود پاسخ ایمنی علیه این پروتئین را در حیوان میزبان ایجاد می کند.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان داد که در این نوع واکسن، بخشی از کد ژنتیک ویروس درون بخشی از یک دی ان ای مصنوعی قرار می گیرد. در صورتی که پروسه تست واکسن موفقیت‌آمیز باشد تا پایان سال می‌تواند تا یک میلیون دوز واکسن آماده داشته باشد.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشور‌های اروپایی، بیمارستان‌های این کشور‌ها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала