مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا رکورد زد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا رکورد زد
مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمارهای منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا (COVID-19) در این کشور اکنون به رقم رکوردی جدید رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، با ثبت 13 مورد جدید مرگ، تعداد قربانیان کرونا در این کشور را 12 هزار و 753 نفر اعلام کرده است.

روز سه‌شنبه با استناد به آمارهای رسمی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را حدود 12300 نفر اعلام شد

شمار قربانیان ویروس کرونا در شهر نیویورک آمریکا از شمار تلفات حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 در این شهر، بیشتر شد. بیش از 5500 نفر در شهر نیویورک جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. در حملات یازدهم سپتامبر دو هزار و 753 نفر کشته شدند.

شمار مبتلایان به کرونا در نیویورک به حدی زیاد است که همه بیمارستان‌ها پر شده است و کلیسای مشهور این شهر هم به بیمارستان موقت تبدیل شد. 400 تخت در این کلیسا آماده شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 400 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 400 هزار نفر گذشت

مرکز کنفرانس‌های نیویورک هم به بیمارستان موقت با ظرفیت هزار تخت، تبدیل شد. یک کشتی نیروی دریایی آمریکا هم در سواحل نیویورک پهلو گرفت تا از آن به عنوان بیمارستان موقت استفاده شود. این بیمارستان شناور، 500 تخت دارد.

آمریکا از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا پس از دو کشور غربی دیگر یعنی ایتالیا و اسپانیا در رتبه سوم جهان قرار گرفته است، اما با توجه به افزایش سریع‌تر شمار قربانیان کرونا در آمریکا (روزانه بالغ بر 1000 نفر طی روزهای اخیر) انتظار می‌رود که این کشور به‌زودی ایتالیا و اسپانیا را پشت‌سر بگذارد.

 براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشور‌های اروپایی، بیمارستان‌های این کشور‌ها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала