بحران کرونا؛ 5 کشور بیشترین مرگ و میر را خواهد داشت

© Sputnik / Tatiana Stolyarova /  مراجعه به بانک تصاویر بحران کرونا؛ 5 کشور بیشترین مرگ و میر را خواهد داشت
بحران کرونا؛ 5 کشور بیشترین مرگ و میر را خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت شاهی لندن از 5 کشوریکه مرگ و میر در آن بیشتر خواهد شد نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش یک هفته‌ای کالج شاهی لندن، انتظار می رود در پنج کشور، تعداد مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید حداقل در هر یک از کشورها بیش پنج هزار نفر افزایش یابد.
در این گزارش آمده است که پنج کشور انتظار چنین افزایش را دارند: فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده.
براساس اطلاعات روز سه شنبه، تنها 880 مورد جدید عفونت کووید-19 در ایتالیا ثبت شده است. همچنین گزارش شده است که شیوع این بیماری در اسپانیا کاهش یافته است. این گزارش می گوید در ایالات متحده، انگلیس و فرانسه شیوع ویروس همچنان در حال رشد است.
روز سه‌شنبه با استناد به آمارهای رسمی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی امریکا، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را حدود 12300 نفر اعلام کرد و از سویی هم در فرانسه بیش از 10 هزار نفر در بیمارستان‌ها و مؤسسات طبی و اجتماعی جان‌های خود را از دست دادند و بیش از 30 هزار مریض در بیمارستان‌ها باقی مانده اند.
علاوه بر این، کالج شاهی لندن خاطرنشان می کند که هشت کشور دیگر که نیز ممکن است هفته آینده با افزایش نسبتاً زیادی در مرگ و میرها (از یک الی پنج هزار نفر) روبرو شوند: الجزایر ، بلجیم، برازیل، آلمان، ایران، هالند، سوئیس و ترکیه خواهند بود.
در تاریخ 11 ماه مارچ، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، حدود 1.3 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از 74 هزار نفر جان باخته اند و همچنان بیش از 277 هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала