سازمان اطلاعات آمریكا از قبل شیوع كروناویروس را پیش بینی کرده بود

© REUTERS / JOSHUA ROBERTS سازماناطلاعات آمریكا از قبل شیوع كروناویروس را پیش بینی کرده بود
 سازماناطلاعات آمریكا از قبل شیوع كروناویروس را پیش بینی کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعات آمریكا به دولت دونالد ترامپ در نوامبر 2019 درباره عواقب كرونا ویروس هشدار داده بود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، سازمان اطلاعات آمریكا به اداره دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره عواقب كرونا ویروس در نوامبر 2019 هشدار داده بود .

دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌تر شدند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌ شدند

خاطرنشان می شود که در آن زمان  سازمان اطلاعات آمریكا گزارشی را منتشر کردند که در آن در خصوص عفونت به ویروس کرونا گفته شد: به تدریج ساکنان ووهان به این ویروس آلوده می شوند که این ویروس نه تنها در زندگی مردم بلکه بر تجارت در منطقه نیز تأثیر خواهد کرد.

 در این سند تأکید می کند که گسترش بیشتر ویروس می تواند به یک بیماری همه گیر تبدیل شود، موضوعی که سازمان اطلاعات مکرر در باره آن به  کاخ سفید اطلاع داده بود.

با این حال مارك اسپر، وزیر دفاع آمریکا،  گفت كه به خاطر نمی آورد كه آیا او چنین گزارش هایی را دریافت كرده است یا نه.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشورهای اروپایی، بیمارستان‌های این کشورها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала