محققان استرالیایی: داروی ضد "شپش" کرونا را در 48 ساعت از بین می‌برد

CC BY 2.0 / Takashi Ota / Ambulanceمحققان استرالیایی: داروی ضد "شپش" می‌تواند کرونا را در 48 ساعت از بین ببرد
محققان استرالیایی: داروی ضد شپش می‌تواند کرونا را در 48 ساعت از بین ببرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان استرالیایی ادعا نموده اند که داروی ضد پارازیت ها "شپش ها" می‌تواند ظرف 48 ساعت ویروس کرونا را از بین ببرد.

 به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از Antiviral Research بر اساس تحقیقات جدیدی که در دانشگاه "موناش" استرالیا صورت گرفته است، داروی "ایفرمکتین" (Ivermectin) که برای از بین بردن شپش سر استفاده می‌شود، قابلیت نابودی ویروس مرگبار کرونا را دارد.

این محققان در ادعای جدید خود می‌گویند:«ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف 48 ساعت RNA ویروس را حذف کند و به طور موثری تمام مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد.»

Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر واکسن "سل" بر روند بیماری ناشی از ویروس کرونا

به گفته محققان آاسترالیا «یک دوز این دارو حتی ظرف 24 ساعت هم کاهش قابل توجهی در RNA ویروس ایجاد کرد.»

در حالی که هنوز نحوه عملکرد این دارو مشخص نیست، این دارو احتمالا توانایی سلول‌های میزبان برای از بین بردن ویروس را افزایش می‌دهد.

قدم بعدی این است که دانشمندان برای تعیین مقدار مناسب، اطمینان حاصل کنند که سطح مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان در چه اندازه‌ای بی خطر است.

این محققان گفته اند که هنوزهم باید آزمایش های بیشتری برای استفاده از داروی ایورمکتین علیه ویروس کرونا صورت بگیرد. آنها گفته اند که برای تسریع روند کاری شان و اقدام عاجل علیه ویروس کرونا به حمایت مالی نیاز دارند.

 براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشور‌های اروپایی، بیمارستان‌های این کشور‌ها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала