آمریکا می خواهد مانع وام گرفتن ایران برای مبارزه با کروناویروس شود

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova آمریکا می خواهد مانع وام گرفتن ایران در مبارزه با کروناویروس شود
 آمریکا می خواهد مانع وام گرفتن ایران در مبارزه با کروناویروس شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا می خواهد از کمک گرفتن ایران در مبارزه با کروناویروس جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال با استناد به مقامات ارشد دولت ترامپ، ایالات متحده می خواست از کمک گرفتن ایران در مبارزه با کروناویروس جلوگیری کند. آمریکا می توانند وام اضطراری درخواست شده توسط تهران را مسدود کنند.  

منبع ارشد دولت ترامپ ادعا می کنند که مقامات ارشد در تهران بارها بودجه خود را برای کمک های بشردوستانه اختصاص داده اند.

صندوق بین المللی پول (IMF) در حال مذاکره با ایران است: این سازمان می خواهد دریابد که آیا دادن وام اضطراری پنج میلیارد دالری واقعاً لازم است یا خیر.

خاطرنشان می شود که واشنگتن کمک به کشورهایی که مظنون به همدستی در تروریسم هستند را مسدود می کند. وال استریت ژورنال تأکید می کند که این مسئله می تواند در مورد ایران اتفاق بیفتد.

وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می کند که دولت ایران میلیاردها دالر در اختیار دارد و این مبلغ برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا ویروس کافی است.

در تهران می خواهند از اقتصادی كه در اثر تحریم های آمریكا و بحران ناشی از اپیدمی عفونت كروناویروس ناشی شده است، حمایت كند.

ایران: آماده کمک به آمریکا برای مهار کرونا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
ایران: آماده کمک به آمریکا برای مهار کرونا هستیم

ایران یکی از کشورهایی است که بیشتر کرونا ویروس آسیب دیده است.

پیش از این محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی حدود یک ماه پیش از اعلام آمادگی کریستالینا جیورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول برای اعطای تسهیلات اضطراری به کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت بانک مرکزی ایران "درخواست دسترسی فوری به این امکان را مطرح کرده است".

 براساس آخرین داده ها، بیش از 62.5 هزار نفر آلوده در این کشو کرونا ویروس گرفتار شده اند که از جمله  3.8 هزار نفر جان باختند و 27 هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала