آغاز آزمایشات بالینی داروی جاپانی ضد کرونا در آمریکا

© AP Photo / John Minchilloآغاز آزمایشات بالینی داروی جاپانی ضد کرونا در آمریکا
آغاز آزمایشات بالینی داروی جاپانی ضد کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت در ایالات متحده آمریکا از آغاز آزمایشات بالینی داروی جاپانی برای درمان بیماران مبتلا به COVID-19 خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Boston Glob با اشاره به منابع در محافل پزشکی آمریکا، اعلام نمود که سه بیمارستان در ایالت ماساچوست ایالات متحده مجوز انجام نخستین آزمایش بالینی داروی جاپانی Avigan را برای درمان بیماران مبتلا به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا دریافت نمودند.

پیش از این گزارش شده بود كه آزمایشات بالینی داروی «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر (favipiravir) » نیز شناخته می شود، به عنوان ابزاری امیدوار كننده برای درمان ذات الریه ناشی از نوع جدیدی کرونا ، در اواخر ماه مارچ در جاپان آغاز شد. این دارو از شش سال پیش توسط Fujifilm Toyama Chemical Co برای معالجه آنفولانزا تهیه شده است.

  گفته می‌شود 20 کشور دیگر نیز که درحال حاضر این دارو را دریافت می کنند و به نوعی مشغول انجام آزمایشات بالینی برای مشاهده اثربخشی آن هستند شامل بلغارستان، چک، اندونزی، ایران، میانمار، عربستان و ترکیه بوده و به گفته  متخصصان جاپان 30 کشور دیگر نیز علاقمندی خود برای دریافت این دارو را اعلام کرده‌اند.

ساخت کیت تشخیص 30 دقیقه‌ای کرونا توسط روسیه و جاپان - اسپوتنیک افغانستان
ساخت کیت تشخیص 30 دقیقه‌ای کرونا توسط روسیه و جاپان

به گفته مقام های دولتی، جاپان این دارو را به هر یک از کشورهای متقاضی به‌اندازه نیازشان به طور رایگان ارائه خواهد کرد. 

بر اساس گزارش رسانه های جاپانی، این کشور قصد دارد به منظور درمان 2 میلیون بیمار مبتلا به ویروس کرونا میزان ذخایر داروی آویگان را به سه برابر افزایش دهد.

این خبر درحالی منتشر شده که همسایگان جاپان بر سر داروی آویگان که این روزها به عنوان یکی از داروهای احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا خبرساز شده اختلاف نظر جدی دارند. چین کشوری است که به عنوان اولین میزبان ویروس کرونا از آزمایش بالینی این ویروس استقبال کرده است و این درحالی است که کوریای جنوبی با بیان اینکه این ویروس عوارض جانبی جدی داشته و می تواند صدمات مرگباری را به همراه داشته باشد با استفاده از آن مخالف است.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشورهای اروپایی، بیمارستان‌های این کشورها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала