Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحول نیوکمپ زیر سایه کرونا

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه نیوکمپ
ورزشگاه نیوکمپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برنامه‌های تحول نیوکمپ در بحران کروناویروس برای بارسلونا در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، احتمالاً نیوکمپ به عنوان بخشی از بحران بزرگ اقتصادی کرونا ویروس، سد راه بارسلونا شده و این باشگاه برای تحول نیوکمپ از برنامه از قبل طرح شده 615 میلیون پوندی كمك خواهد گرفت.

"اسپای بارسا" در ابتدا قرار بود سال آینده به اتمام برسد اما به نظر می‌رسد حتی به درستی شروع نخواهد شد.

این باشگاه حتی ممکن است مجبور شود به برنامه‌هایی که برای 13 سال پیش ترمیم شده فقط برای یک ورزشگاه با هزینه حدود یک سوم هزینه‌ها برگردد.

"اسپورت‌میل" به تلاش‌های مأیوس کننده بارسلونا برای ساخت یک نیوکمپ جدید نگاهی انداخته است.

هنگامی که رئیس بارسلونا جوزپ ماریا بارتومئو کناره‌گیری کند و یا در پایان این فصل یا و به احتمال زیاد در پایان سال آینده او این کار را انجام خواهد داد بدون اینکه انتظار طولانی مدت برای بازسازی نیوکمپ شاهد گذاشته شدن اولین آجر (خشت) باشد.

او اولین رئیس باشگاه در این سمت نخواهد بود.

در سال 2007 جوآن لاپورتا در صندلی گرم بود و او از الگوی خود از ورزشگاه جدید که توسط معمار بریتانیایی "نورمن فاستر" با الهام از "آنتونی گائودی" طراحی شده بود را رونمایی کرد.

این پروژه 240 میلیون یورویی (امروز 215 میلیون پوند) در سال 2009 آغاز شد اما هنگامی که لاپورتا در سال 2010 کناره گیری کرد، کار شروع نشده بود و هیئت مدیره جدید تصمیم گرفت این طرح برای آنها نبود.

سیزده سال بعد با گذشت ساندرو روسل جانشین لاپورتا، بارتومئو خود را مسئول به روز نمودن باشگاه دانست.

اما پروژه 700 میلیون یورویی وی نیاز به تأیید مجدد اعضای باشگاه در این ماه داشت و هنگامی که همه پرسی برنامه ریزی شده به دلیل کروناویروس لغو شد، پروژه که به نظر می‌رسد محکوم شده، هرگز به پایان نرسید.

بازسازی مکان معروف قدیمی خانه بارسلونا از سال 1957 همیشه به نظر خیلی‌ها، خیلی گران بوده و به سادگی در اولویت قرار نگرفته است.

تا حدودی لاپورتا توسط ثروت محو کننده تیم در زمین محاصره شده بود، او منابع خود را برای بازسازی تیم در زمین متمرکز کرد و با بحران مالی در سال 2008 به سختی برخورد کرد و وقتی سرانجام روسل جایگزین لاپورتا شد او به همراه هیئت مدیره خود که بارتومئو در آن نشسته بود، تصمیم گرفتند که بازسازی نیوکمپ  جدید یک فرصت از دست رفته است.

اسپای بارسا 'Espai Barça' [بارسا فضا] یک برنامه اجتناب ناپذیر بود که نه تنها یک ورزشگاه جدید را در بر می‌گیرد بلکه قصد دارد مناطق جدید را برای دعوت شرکای تجاری جدید و ساخت یک عرصه ورزشی جدید "سرپوشیده" برای سایر تیم‌های ورزشی این باشگاه بازسازی کند که اولین تخمین هزینه آن 600 میلیون یورو درآمد.

ایده این بود که 200 میلیون یورو توسط یک حامی حقوق نامگذاری پرداخت می‌شود. مبلغ 200 میلیون یورو دیگر توسط این باشگاه برای گرفتن قرض پرداخت می‌شود و 200 میلیون یوروی سوم از این شرکای تجاری آینده به دست خواهد آمد.

بیش از 70 درصد هواداران از این طرح در سال 2014 در همه پرسی به نام بارتومئو حمایت کردند که در آن زمان جایگزین روسل به عنوان رئیس گردید. اکنون قرار بود کار در سال 2017 آغاز شود ولی تا کنون این کار نشده است.

هنگامی که اسپورت‌میل در سال 2019 با بارتومئو مصاحبه کرد، از دفاتر وی در کنار ورزشگاه با افتخار به طرف خیابان "آریستید مایول" شروع به کار کرد و باعث افتادن مینی میشادی قدیمی شد.

این تخریب به پایان رسید و سال گذشته این باشگاه از تیم جدید B-6000 ظرفیت چشمگیر "یوهان کرایف استادی" در خارج از مجموعه تمرینی خوان‌گامپر رونمایی کرد.

اما در خانه تیم اول نشانی از پیشرفت فراتر از محلی که یک بار مینی‌استادی قدیمی در آن ایستاده بود، وجود ندارد.

این همه‌پرسی این ماه به منظور ایجاد فُرصتی برای اعضا در نظر گرفته شد تا در پیشنهادی که دیگر 600 میلیون هزینه نخواهد داشت، از پشتوانه خود تجدید نظر کنند.

به نقل از "دیاریو اسپورت" آخر هفته اعلام گردید که قیمت مورد انتظار 700 میلیون و در حال افزایش است و از آن زمان، هنوز هیچ شریکی در زمینه نامگذاری تأیید نشده تا 200 میلیون یورو از این پول را تأمین کند.

هرچه ممکن است فوتبال به دنیای پس از کرونا چشمک بزند، بارسلونا می‌تواند خود را در هر سناریو مالی پیدا کند.

آنها ممکن است با خیال راحت پول حقوق تلویزیون را در بانک داشته باشند و تقویم وسایل را مجدداً تنظیم کنند و آنها را قادر به پایان فصل کنند.

در این صورت بزرگترین مشکلات آنها بازپرداخت درآمد از دست رفته در فروش تکت، بازدید از ورزشگاه و خرید و فروش باشگاه‌ها خواهد بود، به خصوص اگر فصل بدون تماشاگر آغاز شود.

اما اگر فصل به هیچ وجه مجدداً شروع نشود، ممکن است یک شکاف عمیق در امور مالی وجود داشته باشد.

در هر صورت، آنها قصد ندارند درآمد پیش بینی شده خود را برای این فصل تأمین کنند، زیرا بیش از یک میلیارد یورو تعیین شده است.

چیزهایی تغییر کرده‌اند و توسعه مجدد یکی از زیباترین استادیوم‌های فوتبال در جهان نمی‌تواند بدون تجدید نظر اساسی پیش برود... و احتمالاً با کاهش چشمگیر بودجه روبروست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала