عدنان الزرفی از تشکیل کابینه عراق منصرف شد

© AFP 2023 / -عدنان الزرفی از تشکیل کابینه عراق منصرف شد
عدنان الزرفی از تشکیل کابینه عراق منصرف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عدنان الزرفی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، دقایقی پیش از نخست وزیری منصرف شد. گفته می‌شود مصطفی الکاظمی رئیس سرویس اطلاعات این کشور قرار است مأمور تشکیل کابینه شود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرده است که امروز (پنجشنبه - ۹ اپریل) عدنان الزرفی سرانجام مجبور به انصراف از ماموریت خود در تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

وی که در ۲۷ حوت در سایه مخالفت شدید اغلب احزاب سیاسی شیعی، طی حکمی از سوی برهم صالح، رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شد، اما معرفی او از همان لحظه نخست با موجی از مخالفت‌های احزاب شیعه و فراکسیون بزرگتر پارلمان عراق و تظاهرات‌کنندگان عراقی همراه شد.

نخست‌وزیر عراق: مجلس روز دوشنبه جلسه رای اعتماد به کابینه را برگزار کند - اسپوتنیک افغانستان
نخست‌وزیر عراق: پارلمان روز دوشنبه جلسه رای اعتماد به کابینه را برگزار کند

او از زمان مکلف شدن طبق قانون ۳۰ روز مهلت داشت تا کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند، موفقیت الزرفی در هاله‌ای از ابهام فرو رفت و بسیاری از کارشناسان، نخست‌وزیری او را از پیش‌شکست خورده می‌دانستند.

شبکه العهد عراق گزارش داده است که با انصراف الزرفی از تشکیل دولت جدید عراق، گفته می‌شود مصطفی الکاظمی، رئیس سرویس اطلاعات این کشور قرار است مامور تشکیل کابینه عراق شود.

هم‌اکنون الکاظمی وارد کاخ السلام شده و گفته می‌شود رسما نامزدی او برای نخست‌وزیری و تشکیل کابینه اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала