پامپئو: نظامیان سوریه در ۲۰۱۷ از سلاح کیمیاوی استفاده کردند، حالا نیز می‌توانند

© REUTERS / Leah Millisپامپئو: نظامیان سوری در ۲۰۱۷ از سلاح کیمیاوی استفاده کردند، حالا نیز می‌توانند
پامپئو: نظامیان سوری در ۲۰۱۷ از سلاح کیمیاوی استفاده کردند، حالا نیز می‌توانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می‌گوید که کشورش با نتیجه گیری سازمان منع سلاح کیمیاوی موافق است که در سال ۲۰۱۷ ارتش حکومتی سوریه از سلاح کیمیاوی استفاده کرده بود و از خطر تکرار چنین رویدادها هشدار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه (۸ اپریل) اعلام کرد: "ایالات متحده امریکا با نتیجه گیری سازمان منع سلاح کیمیاوی موافق است و به این باور است که هنوز هم مواد کیمیاوی کافی از قبیل سارین و کلر در دسترس رژیم سوریه قرار دارد تا مهمات مسموم‌کننده تولید کند. همچنان این رژیم برای این کار تجربه کافی دارد که در جریان تحقق برنامه‌هایش مبنی بر سلاح کیمیاوی حاصل کرده است".

کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است

پامپئو افزود: "همچنان نظامیان سوریه مقدار زیاد مهماتی در دست دارد که می‌توان برای انجام حملات با مواد مسموم‌کننده استفاده کرد: مثل بمب‌های دستی، بمب‌های هوایی و مهمات دست‌ساخته".

وزیر خارجه امریکا گفت: "بیش از ۹ سال رژیم اسد جنگ خونین علیه مردم سوریه به راه انداخته است. رژیم مسوولیت جنایات متعدد را که بعضی از آنها را می‌توان جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت نامید، به عهده دارد".

پامپئو همچنان شرکای سوریه در روسیه و ایران را بخاطر انتشار اطلاعات نادرست در مورد استفاده از سلاح‌های کیمیاوی در خاک سوریه، مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: "اطلاعات نادرست از کمک‌کنندگان اسد در روسیه و ایران نمی‌تواند این واقعیت را که رژیم اسد مسوول حملات بی‌شمار با استفاده از سلاح‌های کیمیاوی است، پنهان کند".

قبل از این گزارش شده بود که کارشناسان سازمان منع سلاح کیمیاوی به این نتیجه رسیدند که مسوول استفاده از سلاح‌های کیمیاوی در جریان درگیری‌ها در سوریه نیروهای حکومتی سوریه می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала