کرونا در عربستان؛ پرداخت 60 درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی آسیب ‌دیده

CC BY-SA 4.0 / B.alotaby / Riyadh Skylineکرونا در عربستان؛ پرداخت 60 درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی آسیب ‌دیده
کرونا در عربستان؛ پرداخت 60 درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی آسیب ‌دیده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی جهت کاهش پیامدهای کرونا پرداخت 60 درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی را متقبل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سعودی پرس، مقامات سعودی به عنوان بخشی از کمک‌ها، 60 درصد حقوق کارکنان شرکت‌های خصوصی که در جریان اقدامات قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کووید- 19 آسیب دیده اند، برعهده گرفته است.

روسیه و عربستان سعودی توافق نفتی را آماده کردند  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و عربستان سعودی توافق نفتی را آماده کردند

پیش از این، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، روز جمعه 3 فبروری 2020 با صدور فرمان فوق‌العاده‌ای با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا روی شاغلان بخش خصوصی این کشور، دستور داد صاحبان مشاغل به جای اخراج کارکنانشان می‌توانند از بیمه‌های تامین اجتماعی درخواست کنند معادل 60 درصد حقوق ثبت شده در اداره بیمه را به مدت 3 ماه تا سقف 9 هزار ریال (2391 دالر) در ماه به این کارکنان بپردازند.

این اقدام عربستان سعودی به خاطر توسعه اقتصادی کشور به ویژه در رده‌ مشاغل کوچک و متوسط کمک خواهد کرد و موجب حفظ شغل بخش خصوصی خواهد شد.

در روسیه همچنان مقامات در تلاش اند تا از افزایش بیکاری در جریان قرنطینه جلوگیری کنند. شرکت‌های بدون هیچ دلیل کارکنان خود را اخراج می‌کنند در معرض مجازات قرار می‌گیرند.

براساس آمارهای وزارت دارایی عربستان سعودی یک میلیون و 200 هزار کارگر سعودی تحت پوشش این فرمان قرار می‌گیرند و ثبت‌نام برای دریافت این کمک‌ها از ماه اپریل آغاز و روند پرداخت‌ها از اولین روز کاری ماه می 2020 شروع خواهد شد و حقوق ماه اپریل 2020 به کارکنان همه شرکت خصوصی که به دلیل پیامدهای ویروس کرونا توان پرداخت حقوق کارکنانشان را ندارند، پرداخت خواهد شد.

براساس این فرمان ملک سلمان موسسات خصوصی موظف خواهند بود که با پایان دوره این کمک‌ها، پرداخت حقوق کارکنان خود را از سر بگیرند. این موسسات همچنین موظف هستند حقوق کارکنان غیر سعودی و سعودی‌هایی که شامل این بسته حمایتی نمی‌شوند، را بپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала