Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش جالب آبیدال به صدای اذان در شهر گرانادا

© Sputnik / Aleksey Kudenko  /  مراجعه به بانک تصاویر El exjugador de fútbol y actual secretario técnico del FC Barcelona, Eric Abidal
 El exjugador de fútbol y actual secretario técnico del FC Barcelona, Eric Abidal - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اریک آبیدال مدیرورزشی بارسلونا با انتشار استوری و پستی در صفحه اینستاگرامش به صدای اذان در گرانادا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی‌که در 5 قرن اخیر پخش اذان در اسپانیا ممنوع بود اما در روزهای تعطیل کروناویروس در سراسر این کشور سبب شد تا برخی از مسلمانانی که قرنطینه هستند، در پشت بام‌های خانه‌های شان اذان بگویند. در چند روز اخیر این روند ادامه یافت تا اینکه برای نخستین بار و پس از 500 سال، مسجد «الباضین» در شهر گرانادای اسپانیا صدای اذان را پخش کرد.

در پیوند به این امر اریک آبیدال بازیکن مسلمان و سابق بارسلونا واکنش جالبی نشان داده و صدای اذان پخش شده را در صفحه رسمی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و نوشت: "500 سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده اما دیشب دوباره این صدای زیبا پخش شد. اذان زیباست و حس فوق العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر."

چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که شهردار شهر بارسلون وعده سپرده تا زمانی که او در وظیفه‌اش باقی‌ست، هیچ صدای اذانِی از مسلمانان در این ایالت به هیچ وجه پخش نخواهد شد.

این در حالیست که طبق گزارش "اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا" هم اکنون نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نفر مسلمان در این کشور زندکی می‌کنند که 3 تا 4 درصد جمعیت آنرا تشکیل می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала