روسیه اثربخشی داروی ضد کرونا را ثابت کرد

© Sputnik / Pavel Lisitsynروسیه اثربخشی داروی ضد کرونا را ثابت کرد
روسیه اثربخشی داروی ضد کرونا را ثابت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان آژانس فدرال پزشکی – بیولوژیکی روسیه، تأثیر ضد ویروسی داروی "مفلوخین" را بر روی ویروس کرونا به اثبات رساندند.

 به گزارش اسپوتنیک، متخصصان آژانس فدرال پزشکی – بیولوژیکی روسیه ثابت نمودند که یکی از دارو های ضد کرونا  "مفلوخین" به طور کامل مانع توسعه اثر سایتوپاتیک ویروسSARS-CoV-2  پاتوژن COVID-19 در کشت سلولی با غلظت 2 میکروگرم در لیتر می شود.

به گفته "ورونیکا اسکورتسوا" رئیس آژانس فدرال پزشکی – بیولوژیکی روسیه، این غلظت در پلاسمای خون پس از مصرف دارو در دوزهای درمانی که برای استفاده انسان تأیید شده است، حاصل می شود.

متخصصان روسیه همچنان اعلام نمودند که استفاده از داروی جدید فقط پس از آزمایشات بالینی و با گذشت یک الی دوسال ممکن خواهد شد.

پیش ازاین در تاریخ نهم آپریل، وزارت بهداشت روسیه فهرست جدیدی از داروها و شیوه‌های پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا COVID-19  را اعلام کرد.

 ساخت سه داروی ضد کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ساخت سه داروی ضد کرونا در روسیه

این فهرست که برای پنجمین بار تجدید می‌شود حاوی 9 دارو است حال آنکه در فهرست قبلی شش دارو برای مداوای بیماران کرونایی پیشنهاد شده بود.

بر اساس این فهرست، از داروهای «گیدروکسی خلوروخین»، «خلوروخین»، «مفلوخین»، «آزیترومیتسین»، «توسیلی زوماب»، «نادروپارین» ، «لوپیناویر+ ریتوناویر» ،«اینترفرون بتا-1بی» و «اینترفرون آلفا» می‌توان برای مداوای بیماران کرونایی یا پیشگیری از این بیماری استفاده کرد.

به استناد جدیدترین آمار منتشره در پایگاه «worldometer»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون و 604 هزار نفر رسیده است. بر اساس این آمار، بیش از 95 هزار نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت یک هزار و 786 مورد جدید در شبانه روز گذشته به 11 هزار و 917 نفر رسیده است.

تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هم در این کشور طی 24 ساعت گذشته به 18 تن رسیده است تا در مجموع  تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در روسیه تا این لحظه به 94 نفر برسد.

طی چند هفته اخیر شمار بهبود یافتگان این بیماری نیز 795 نفر بوده است.

طرح انزوای خانگی در روسیه تاهنوز ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала