افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان

© AP Photo / Anjum Naveedافزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان از مرز4000 نفر عبور کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت پاکستان از ثبت 190  مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به 4هزار و 788   نفر خبر داد.

براساس این گزارش، بیشترین تعداد افراد آلوده در ایالت پنجاب (2 هزار و 336 نفر) و پس از آن ایالت سند - 1214 مورد عفونت قرار دارند. در ایالت خیبر پختونخوا ، 656 مورد عفونت ثبت شده است ، بیش از 200 مورد در ایالت های بلوچستان (220) و گیلگیت-بالتستان (215).

خاطرنشان می شود که طی 24 ساعت گذشته 190 مورد جدید کرونا ویروس دراین شناسایی شده و 5 نفر جان باختند.

پاکستان: مهاجران افغان دو هفته می‌شود که غذا ندارند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان: مهاجران افغان دو هفته می‌شود که غذا ندارند

در کل 762 نفر در پاکستان پس از ابتلا به بیماری COVID-19 درمان شدند و 71 تن در پی ابتلا به ای ویروس کشنده جان های شان را از دست داده‌اند

هیاتی از کارشناسان و متخصصان چینی که این روزها برای تبادل نظر با همتایان پاکستانی برای مدیریت ویروس کرونا به این کشور سفر کرده‌اند، سرعت شیوع این بیماری در پاکستان را در مقایسه با چین بسیار زیاد و موجب نگرانی می‌دانند. 

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده‌ها هزار نفر افزایش یابد. 

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала