منابع: هنوز فرصت برای حل تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله باقی‌است

© Photo / ارگعبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی
عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از منابع نزدیک به رهبران افغانستان، از احتمال توافق میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس حکومت همه‌شمول تا دو روز دیگر خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع خبری کابل، شماری ازچهره های نزدیک به عبدرب الرسول سیاف و حامد کرزی می‌گویند که احتمال توافق میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله تا دو روز دیگر وجود دارد.

قصر سپیدار نیز می‌گوید اگرچه تلاش‌های میانجیگرها تا کنون بی نتیجه بوده است، اما آخرین فرصت‌ها برای حل تنش‌های سیاسی هنوز باقی‌است.

ادامه تنش‌های سیاسی میان ارگ وقصر سپیدار ظاهرا به نقطه‌ی خطرناکی رسیده است. مهلت پنج روزه هم پایان یافت و میانجی‌ها دست خالی برگشته‌اند.

مذاکرات غنی و عبدالله شکست خورد؛ سپیدار کابینه معرفی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات غنی و عبدالله شکست خورد؛ سپیدار کابینه معرفی می‌کند

فریدون خوزون، سخنگوی عبدالله عبدالله گفته است که هنوز آخرین فرصت‌ها برای حل تنش‌ها باقی است.

از سوی دیگر، لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که آنان خواهان مشارکت همه طرف‌ها در ساختار قدرت استند، اما در چارچوب قانون اساسی، نه بیرون از آن.

اما هیات اداری مجلس سنا می‌گوید که هنوز دو طرف بر خواست‌های خود پافشاری دارند؛ خواست‌های که راه رسیدن به توافق را دشوار کرده است.

منابع می‌گویند چهل درصدی در کابینه، ایجاد پست نخست وزیری، رهبری روند صلح و لغو نتیجه انتخابات از خواست‌های عبدالله عبدالله به شمار می‌رود، آنچه که پذیرش‌اش به اشرف غنی سنگینی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала