واکنش افغانستان به درخواست پاکستان در مورد تسلیم دهی رهبر شاخه خراسان داعش

© Photo / K Aاسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان در قندهار توسط امنیت ملی دستگیر شد
اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان در قندهار توسط امنیت ملی دستگیر شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه در واکنش به درخواست پاکستان مبنی بر استرداد اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش می گوید، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد می شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روز گذشته(جمعه، 22 حمل) با نشر یک اعلامیه‌ گفته است، از آن‌جایی که در مورد استرداد متهمین و مجرمین میان افغانستان و پاکستان پیمانی موجود نیست، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد صورت خواهد گرفت.

در این اعلامیه آمده است که اسلم فاروقی،‌ رهبر شاخه خراسان داعش، فردی است که در افغانستان جنایات زیادی را مرتکب شده و به عملیات‌هایی متهم است که در نتیجه آن شمار زیادی از غیرنظامیان و سربازان کشور کشته شده اند.

مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر جدید داعش در افغانستان تعین شده است - اسپوتنیک افغانستان
مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر جدید داعش در افغانستان تعین شده است

 وزارت خارجه تاکید کرده که افغانستان میان “تروریست‌ها” تفاوت قایل نشده و با تمامی شان برخورد قانونی مشابه انجام می‌دهد و به مبارزه علیه دهشت افکنان متعهد است.

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان روز پنج شنبه(21 حمل) با نشر اعلامیه‌ای فاروقی را به دست داشتن به فعالیت‌های ضد پاکستانی متهم کرده و از افغانستان خواسته بود او را تحویل اسلام آباد دهد.

ریاست امنیت ملی به تاریخ 16حمل اعلام کرد که عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی، رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان را با 19 جنگجوی دیگر این گروه در یک عملیات پیچیده بازداشت کرده است.

بر اساس معلومات ریاست امنیت ملی، اسلم فاروقی تبعه پاکستان است و نیز در اعترافات ابتدایی اش از ارتباط با سازمان های استخباراتی منطقه پرده برداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала