آیا احتمال وقوع موج تازه شیوع ویروس کرونا در چین وجود دارد؟

© REUTERS / CHINA DAILYآیا احتمال وقوع موج تازه شیوع ویروس کرونا در چین وجود دارد؟
آیا احتمال وقوع موج تازه شیوع ویروس کرونا در چین وجود دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون ویژه کارشناسان کمیته دولتی صحت و درمان چین احتمال وقوع موج تازه شیوع کووید- 19 در این کشور را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، «ژونگ نانشان» رئیس کمیسیون ویژه کارشناسان کمیته دولتی صحت و درمان در چین احتمال وقوع موج تازه شیوع ویروس کرونا در این کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

دانشمندان از موج دوم کرونا ویروس نسبت رفع قرنطین در چین هراس دارند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان از موج دوم کرونا ویروس نسبت رفع قرنطین در چین هراس دارند

به گفته وی، با وجود این که خطر ورود و شیوع کرنا از دیگر کشورها وجود دارد، احتمال شیوع تازه کووید- 19 در مقیاس بزرگ بسیار اندک است. این داکتر چینایی با بیان این که کشورش اقدامات پیشگیرانه بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد، این مسئله را توضیح داد.

رئیس کمیسیون ویژه کارشناسان کمیته دولتی صحت و درمان چین گفت که افراد که ماسک می‌پوشند و فاصله خود را حفظ می‌کنند. هنگامی که اولین علائم ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود، شخص مبتلا به سرعت جدا می‌شود. مطمیناً خطر وجود دارد. اما احتمال وقوع موج دوم شیوع کرونا به مقایس بزرگ در چین بسیار پایین است.

«آنتونی فوشی» رئیس مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار امریکا گفته بود که پس از آنکه مقامات چین قرنطینه شهرهای این کشور را لغوکردند، این احتمال وجود دارد که موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور آغاز شود. این کارشناس امریکایی گفته بود که چین فقط کشور را قرنطینه کرد به همین سادگی، اما همزمان با آغاز عملیات رفع محدودیت ها و بازگشت به حالت عادی، ممکن است موج دومی از این بیماری در چین رخ دهد که امیدوارم این اتفاق نیفتد.

در حال حاضر، بیش از 1.7 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 108 هزار نفر را گرفته است. در این زمان مدت بیش از 404 هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала