آسانژ در مدتی که در سفارت اکوادور در لندن پهنان بود، پدر دو فرزند شد

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر آسانژ در مدتی که در سفارت اکوادور در لندن پهنان بود، پدر دو فرزند شد
آسانژ در مدتی که در سفارت اکوادور در لندن پهنان بود، پدر دو فرزند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزاد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس از محکمه خواسته است تا وی را به قید وثقیه بخاطر وضعیت صحی اش از زندان رها کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه بریتانیایی Mail، استلا موریس، نامزاد جولیان آسانژ، بنیانگذاری ویکی‌لیکس (WikiLeaks) با اعلام اینکه در طول مدتی که آسانژ در سفارت اکوادور در لندن پنهان بود، این جفت صاحب دو فرزند شده اند، از محکمه خواسته است تا نامزادش را بخاطر وضعیت بد صحی اش به قید وثیقه از زندان رها کند.

براساس اطلاعات، استلا موریس از سال ۲۰۱۷ نامزاد جولیان آسانژ است و از دو فرزند شان: گابریل دو ساله و ماکس یک ساله سرپرستی می‌کند.

هشدار پزشکان از مرگ آسانژ بر اثر شکنجه روانی در زندان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار پزشکان از احتمال مرگ آسانژ بر اثر شکنجه روانی در زندان

موریس به این باور است که زندگی معشوقش در خطر است.

در زندانی که آسانژ در قید است، موارد ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده است و یک زندانی نیز در نتیجه ابتلا به این بیماری جان باخته است.

آسانژ به مدت ۲۳ ساعت در یک شبانه روز در اتاق یک نفره زندانی است و تمام دیدارهای وی متوقف اند.

موریس می‌گوید: "سلامت جسمی ضعیف جولیان مثل افراد دیگر آسیب‌پذیر باعث خطر جدی می‌شود، و من فکر نمی‌کنم که او بتواند از بیماری کرونا ویروس زنده بدر آید".

قبل از این محکمه رهایی آسانژ بخاطر وضعیت صحی و ابتلا به بیماری کرونا ویروس را رد کرده بود، زیرا وی قوانین آزادی مشروط را نقض کرده و از قانون فرار کرده است.

آسانژ که در سال ۲۰۱۰ در سویدن به آزار جنسی و تجاوز متهم شده بود، از ماه جون سال ۲۰۱۲ از ترس استرداد به کشور اسکاندیناوی، در سفارت اکوادور در لندن پنهان شده بود. صبح روز ۱۱ اپریل سال ۲۰۱۹ وی به درخواست ایالات متحده امریکا بازداشت شد. محکمه در لندن وی را به جرم نقض شرایط آزادی به قید وثیقه به ۱۱ ماه قید محکوم کرد.

محاکمه در مورد استرداد به تاریخ ۲ ماه می سال گذشته آغاز شد. پس از مدتی مقامات امریکایی اعلام کردند که آسانژ را به نقض ۱۷ مورد قانون جاسوسی و افشای اطلاعات محرم، متهم کرده اند. در صورتی که جولیان آسانژ به ایالات متحده امریکا سپرده شود، او به مدت الی ۱۷۵ سال به قید زندان محکوم خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала