دیدگاه دانشمندان چینی درباره مسافت گسترش ویروس کرونا

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2دیدگاه دانشمندان چینی درباره مسافت گسترش ویروس کرونا
دیدگاه دانشمندان چینی درباره مسافت گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی درباره گسترش ویروس کرونا از یک شخص به شخص دیگر و مسافت گسترش ویروس کرونا توضیح دادند.
واحد مبارزه با ویروس کرونا در درمانگاه 300 بستر پولیس ایجاد شد - اسپوتنیک افغانستان
واحد مبارزه با ویروس کرونا در درمانگاه 300 بستر پولیس ایجاد شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، روز یکشنبه، 12 اپریل، دانشمندان چینی حد فاصله ممکن برای انتقال و سرایت ویروس کرونا از شخص بیمار به شخص دیگر را اعلام کردند. افراد تا فاصله 4 متری می توانند مبتلا به کرونا شوند.

دانشمندان انتقال ویروس را مورد مطالعه قرار داده اند. بر اساس نظرسنجی از سطوح و ترکیب هوا در اورژانس و در بخش درمان افراد آلوده به «کووید-19» که در درمانگاه «هوشنشان» ووهان انجام شد، مشخص شده است، که بیشتر ذرات آئروسل ویروس کرونا در کف اتاق ها و دهلیزهای درمانگاه ها قرار دارند. غلظت بالای آنها روی سطوح تختخواب، دستگیره دروازه ها و سطل زباله و همچنین روی کفشهای کارکنان پزشکی مشاهده شده است.

در عین حال، هیچ یک از پزشکان و پرستاران درمانگاه «هوشنشان» به کرونا ویروس آلوده نشده اند، که به گفته دانشمندان، این اثربخشی اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته را تأیید می کند.

حد فاصل 4 متر بیش از دو برابر حد معمول تعیین شده فاصله اجتماعی 1.5 متری است. با این حال، تاکنون داده ای وجود ندارد که تأیید کند ذرات آئروسل مورد مطالعه قادر به آلوده شدن با کروناویروس هستند.

نتیجه گیری دیگری که توسط تحقیقات دانشمندان چینی انجام شده، این ایده بود که به دلیل بالا بودن ویروس موجود در محیط و عدم دسترسی به تجهیزات محافظ شخصی برای بیشتر شهروندان، راهکار جداسازی بیماران مبتلا به کرونا ویروس و جا به جا کردن آنان در خانه نمی تواند موثر باشد.

دانشمندان بر این باورندف که این رویکرد تنها به افزایش موارد عفونت در فضاهای محصور منجر می شود.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون در جهان بیش از 1.7 میلیون نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала