انسان قادر به زندگی در مریخ است؟

© Photo / NASA/JPL-Caltech/University of ArizonaГоры в Кратере Гейл на Марсе
Горы в Кратере Гейл на Марсе  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص روس معتقد است که بشریت با ایجاد شرایط مطلوب مصنوعی برای اسکان، قادر خواهد شد در مریخ زنگی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماکسیم لیتواک، رئیس آزمایشگاه پژوهشکده تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه، معتقد است که انسان با ایجاد شرایط مصنوعی مناسب برای حیات قادر خواهد بود در سیاره مریخ زندگی کند.

وی گفت: "ما باید پروژه تسخیر مریخ شروع كنیم ، زیرا بشریت با ایجاد شرایط ویژه مصنوعی برای خود، "نه برای کل سیاره مریخ" قادر خواهند بود در آنجا زندگی کنند.

به گفته این دانشمند روس، در آینده بشریت تصمیم خواهد گرفت که آیا زندگی در سیاره مریخ، یعنی نزدیکترین سیاره به زمین، ارزش ایجاد چنین شرایط را دارد یا خیر؟

Mars - اسپوتنیک افغانستان
کشف منشا مخازن عظیم آب در مریخ

این دانشمند همچنین گفت: فن آوری های مختلفی برای تولید اکسیژن و هیدروژن ، پخت مصالح ساختمانی از سطح مواد قمری و آزمایش آنها در سطح کره ماه  در طی مأموریت های فرود خودکار، در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: مناطق قطبی ماه به دلیل ذخایر بالقوه بزرگ آب و منابع  معدنی مورد توجه قرار گرفته است.

اسکان بشر در مریخ یا مستعمرهه‌سازی مریخ، طرح و پیشنهادی است برای ساخت سکونتگاه‌های دائمی انسانی بر روی سطح مریخ یا ارسال ربات‌ها برای اکتشاف و بهره‌برداری از منابع طبیعی مریخ.

این طرح نیازمند گمانه‌زنی‌ها و مطالعات جدی است، زیرا شرایط سطحی این سیاره و وجود آب در عمق آن باعث شده تا بتوان آن را قابل زیست‌ترین مکان خارج از کره زمین در منظومه خورشیدی دانست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала