ایجاد سرویس جالب در سایت ناسا

© REUTERS / NASA ایجاد سرویس جالب در سایت ناسا
 ایجاد سرویس جالب در سایت ناسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا یک ویژگی جالب در سایت خود به مناسبت 30 – مین سالگرد تاسیس تلسکوپ هابل اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به افتخار سالگرد تاسیس تلسکوپ هابل، یک ویژگی جالب که مربوط به سالروز تولد هر یک از ساکنان این سیاره است به وب سایت ناسا اضافه شده است.

اخیراً یک سرویس غیرمعمول در وب سایت ناسا راه اندازی شد. کاربران می توانند تاریخ تولد خود را وارد کرده و مهمترین عکس از عکس هایی که تلسکوپ هابل در این روز در کل مدت کار خود انجام داده است را مشاهده کنند.

کشف 39 کهکشان جدید توسط ستاره شناسان  - اسپوتنیک افغانستان
کشف 39 کهکشان جدید توسط ستاره شناسان

در ماه اپریل، 30 سال از آغاز چرخش هابل در مدار زمین می گذرد. طی سالهای خدمت مداوم، این تلسکوپ با اندازه یک موتر سرویس مکتب حدود 1.4 میلیون مشاهده داشته است. هر روز، اشیاء فضایی جدید، مرموز و مسحور کننده در لنزهای او قرار می گرفتند. بنابراین، در کاتالوگ ناسا برای هر روز از سال چیزی شگفت انگیز است.

هابل در ارتفاعی تقریباً 569 کیلومتری از سطح سیاره پرواز می کند و در طی تنها کمی بیش از 1.5 ساعت یک بار به دور آن می چرخد. سرعت چرخش 27 هزار کیلومتر در ساعت یا 7500 متر فی ثانیه است.

در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال، این تلسکوپ از گوشه های دور دنیا عکس‌برداری می کند با همان دقت که نور لیزر آن کوچکترین جزئیات یک سکه را از فاصله حدود 320 کیلومتری می بیند. ساحه دید فضایی هابل دارای دقت بسیار بزرگتری از تلسکوپهای زمینی است. هابل گذشته کهکشان ها را که در حدود 13.4 میلیارد سال نوری از ما دور می شوند می بیند و سخاوتمندانه آن را با همه ساکنان زمین به اشتراک می گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала