Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تولد مردی که در سال 2009 بارسلونا را جاودانه کرد + ویدیو

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر کارلوس پویول
کارلوس پویول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارلس پویول، کاپیتان وفادار اسبق بارسلونا امروز 42 ساله شد، کاپیتانی که مزد وفاداری خود به بارسا را گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، کارلوس پویول از جمله بازیکنانی است که تمام عمر ورزشی خود را در یک باشگاه سپری کرده و از آغاز تا پایان، هم‌سفر بارسلونا بود. مسیر پرافتخار پویول، از سال 1996 با حضور در تیم پایه‌های بارسلونا آغاز شد.

در فصل 09-2008، کارلس پویول اولین گل و آخرین گل خود در ال‌کلاسیکو را در پیروزی مشهور 6-2 بارسلونا برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به ثمر رساند و مقابل چشمان هزاران هوادار مادریدی، بازوبند کاپیتانی خود که به رنگ پرچم کاتالونیا بود را بوسید.  همان فصل، پویول همراه با جرارد پیکه جوان، زوجی مستکم را در خط دفاعی بارسلونا ساخت و در نهایت با پپ گواردیولا توانستند به سه گانه و سپس شش گانه تاریخی دست یابند.

در فصل 11-2010 نیز بارسلونا توانست بازهم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و بالا بردن جام قهرمانی توسط اریک آبیدال، مدافع بارسلونا که با سرطان مبارزه می‌کرد، یکی از اقدامات به یادماندنی مدافع اسپانیایی بود. دیگر حرکت به یاد ماندنی پویول، دعوت رونالدینیو، هم تیمی سابقش به عکس تیمی بارسلونا در دیدار میلان-بارسلونا بود. پس از آن، مصدومیت‌های متعددی به سراغ پویول آمد و در سال 2014، با وجود این که دو سال از قرارداد او باقی‌مانده بود، تصمیم به آویختن کفش‌هایش گرفت.

پویول پس از ژاوی، رکورددار بیش‌ترین تعداد بازی در تاریخ بارسلوناست.

این هم کلیپ لالیگا به مناسبت 42مین تولد این ستاره فوتبال.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала