روند انتقال محموله‌ی گندم کمکی هند به افغانستان آغاز شد

CC0 / / Wheat
Wheat - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت افغانستان در دهلی نو اعلام کرده که روند انتقال گندم کمکی ه‌ از سوی هند به افغانستان آغاز شده‌است

به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان در دهلی، پایتخت هند اعلام کرده  که روند انتقال محموله‌های 75 هزار تُن گندم کمکی این کشور به افغانستان آغاز شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی سفارت افغانستان در دهلی به نشر رسیده، آمده که این روند روز گذشته (یک‌شنبه، 24 حمل) با انتقال پنج هزار و 22 تُن گندم آغاز شده است.

آمادگی هند به صدور ۵۰ هزار تن گندم و دارو به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی هند به صدور ۵۰ هزار تن گندم و دارو به افغانستان

به نقل از اعلامیه، این محموله از بندر «کاندلای هند» بارگیری شده و قرار است از طریق بندر «چابهار» در ایران به افغانستان انتقال داده شود.

سفارت افغانستان در دهلی خاطرنشان کرده است که متباقی محموله‌های گندم کمکی هند از مجموع 75 هزار تُن گندم، نیز در هفته‌های بعدی به کشور انتقال داده می‌شود.

هند همچنان به مقدار 500 هزار عدد تابلیت «هیدروکسی کلروکین» برای تداوی مبتلایان ویروس کرونا به افغانستان کمک کرده است که به زودی در اختیار افغانستان قرار داده می‌شود.

هند از کشورهای بزرگ کمک‌کننده‌ی افغانستان در دو دهه‌ی گذشته به حساب می‌آید که بیش‌ترین کمک‌هایش در بخش زیربناها بوده است.

این کمک‌ها در حالی به افغانستان صورت می‌گیرد که در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، ترکمنستان، پاکستان و ایران مرزهای‌شان را به‌روی کالاهای ترانزیتی افغانستان مسدود کرده بودند، اما اخیرا این مرزها دوباره باز شده است.

تا کنون در 27 ولایت کشور، 607 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان 38 نفر بهبود یافته و 19 نفر جان داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала