قصد آمریکا برای آزمایش "جنگ‌افزار لیزری هدایت شده"

CC BY 2.0 / U.S. Navy photo by John F. Williams/Released / 141117-N-PO203-072قصد آمریکا برای آزمایش "نشانگرهای لیزری پرانرژی"
قصد آمریکا برای آزمایش نشانگرهای لیزری پرانرژی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار سلاح های لیزری هدایت شده انرژی را برای آزمایشات به خارج از آمریکا ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Task & Purpoise نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار سلاح های لیزری هدایت شده انرژی (HELWS High Energy Laser (HELWS), PHASER и Tactical High Power Operational Responder (THOR) را برای آزمایشات به خارج از آمریکا ارسال نموده است.

انرژی هدایت شده به تسلیحاتی بر می‌گردد که انرژی متمرکز شده‌ای را به شکل لیزر، مایکروویو و اشعه الکترومغناطیس ساطع می‌کنند.

در گزارش این نشریه آمده است که اسلحه های لیزری و مایکروویو HELWS PHASER و THOR (Tor) برای از بین بردن هواپیماهای بدون سرنشین کوچک طراحی شده اند و هدف آنها آزمایش در پایگاه های خارجی نیروی هوایی ایالات متحده است.

پوتین: ارتش و نیروی دریایی روسیه به جنگ افزارهای لیزری مجهز می شوند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: ارتش و نیروی دریایی روسیه به جنگ افزارهای لیزری مجهز می شوند

بر طبق این گزار، فرستنده های سلاح های لیزری آمریکایی،که دارای فرکانس بالا THOR است، به ویژه در مبارزه با گروهی از هواپیماهای بدون سرنشین موثر است. کیلی همت، نماینده آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی معتقد است که،THOR  یک سلاح پیشگامی در جهت انرژِی است.

سال گذشته مقامات ارشد نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کردند که ارتش این کشور گامی بلند در جهت توسعه سلاح‌های لیزری و مایکروویوی برداشته است.

در این راستا نیروی هوایی این کشور توانست با موفقیت "نشانگر لیزری پرانرژی دفاعی"(SHiELD) را که از نوع جنگ افزارهای انرژی هدایت شده است برای ساقط کردن چندین موشک پرتاب شده به هوا آزمایش کند.

جنگ‌افزار انرژی هدایت شده به سامانه‌ای گفته می‌شود که بدون به کارگیری پرتابه، انرژی را به سمت هدف می‌تاباند تا اثر موردنظر را اعمال کند.

با وجود اینکه این دستگاه لیزری در زمین قرار دارد، فناوری تکمیل شده آن باید به اندازه‌ای قابلیت حمل و سختی داشته باشد که بتوان از آن روی هواپیما استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала