پمپئو: رهبران افغانستان باید هرچه زودتر به اختلافات پایان دهند

© REUTERS / Leah Millisپمپئو: رهبران افغانستان هرچه زودتر به اختلافات پایان دهند
پمپئو: رهبران افغانستان هرچه زودتر به اختلافات پایان دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر از رهبران افغانستان خواست اختلافاتشان را کنار گذاشته و ثبات در کشور را حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا باردیگر اشرف غنی و عبدالله عبدالله را به رفع اختلافات وحفظ ثبات در افغانستان فراخواند.

او گفته که اگر رهبران افغان متحد شوند، ایالات متحده به کمک‌های خود به نیروهای امنیتی افغان تجدید نظر خواهد کرد.

پیش از این، پمپیو هشدار داده است که اگر رهبران سیاسی افغان به اختلافات شان پایان ندهند، آمریکا یک میلیارد دالر از کمک‌های خود را قطع خواهد کرد. این پول از بودجه وزارت دفاع آمریکا که برای نیروهای امنیتی افغان در نظر گرفته شده‌بود، کاسته خواهد شد.

عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
منابع: هنوز فرصت برای حل تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله باقی‌است

هرچند مایک پمپیو و سایر مقام‌های آمریکایی بار بار خواستار حل اختلافات سیاسی میان محمداشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین ریاست اجرایی شده‌اند و از جانب دیگر تلاش‌هایی از سوی رهبران سیاسی افغان نیز در جریان است؛ اما هیچ‌کدام این تلاش‌ها و هشدارها تا هنوز نتیجه نداده‌اند.

اختلافات میان اشرف غنی و عبدالله از انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان ناشی شده است. کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده اعلام کرده، اما عبدالله از پذیرش این نتایج سر باز زده است.

در نهایت آقایان غنی و عبدالله در نوزدهم  حوت سال گذشته‌ی خورشیدی به‌طور جداگانه مراسم تحلیف به‌جا آوردند.

پس از مراسم تحلیف تلاش‌های زیادی از سوی چهره‌های سیاسی و نیز وزیر خارجه‌ی امریکا صورت گرفته تا دو طرف روی یک حکومت همه‌شمول توافق کند، اما این تلاش‌ها تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала