آیا شکست کرونا تا ماه جون ممکن است؟

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2آیا شکست کرونا تا ماه جون ممکن است؟
آیا شکست کرونا تا ماه جون ممکن است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مطالعه ویروس جدید کرونا که ماه های اخیر دانشمندان جهان را درگیر نموده است، با گذشت هر روز نتایج تازه‌ای را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان دانشگاه هنگ کنگ دریافتند که COVID19 سه برابر تهاجمی تراز ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) است

محققان فعالیت این ویروس را در نمونه های بافت ریه، 6 تن از داوطلبان بررسی کردند. نتایج نشان داد که در   کرونا ویروس COVID19 تا 48 ساعت می‌تواند تا 3.2 بار قوی تر از ویروس سندروم تنفسی خاور میانه، ریه ها باقی بماند.

دکتر جاسپر چان از دانشکده پزشکی دانشگاه هنگ کنگ گفت: "کرونا ویروس مانند یک نینجا رفتار می کند بدین معنا که با کاهش سطح اینترفرون ها و واکنش التهابی در داخل بدن تکثیر می‌شود.

آمریکا در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان کرونا - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان کرونا

در همین راستا، رئیس گروه میکروبیولوژیست‌ها، پروفسور ایوان کووکو- یون معتقد است که "عملاً هیچ فرصتی وجود ندارد که این بیماری همه گیر تا جون مهار شود."

 بر اساس این گزارش، عدم وجود علائم مرض یا فقط علائم خفیف، مهار کرونا ویروس در سراسر جهان را پیچیده می کند.

بیماری همه‌گیر COVID-19 که شیوع آن اواخر سال 2019 از ووهان چین آغاز شد تا کنون جان بیش از 113 هزار نفر را در سراسر جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر نیز تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا به 22 هزار و 20 نفر و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 555 هزار و 398 نفر خبر داد.

تعداد افراد آلوده به عفونت ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته به 2 هزار و 186 نفر افزایش یافته و تاکنون به 15 هزار و 770 نفر رسیده، در این بین، 1291 بیمار بهبود یافته و 130 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала