اوپك پلاس جزئیات توافق نامه نفت را فاش كرد

© AP Photo / Matthew Brownاوپك پلاس جزئیات توافق نامه نفت را فاش كرد
اوپك پلاس جزئیات توافق نامه نفت را فاش كرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس توافق‍‌نامه اوپک پلاس، عرضه نفت کشورهای عضو و غیر عضو این سازمان طی ماه‌های می و جون، روزانه 9.7میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرانجام پس از ساعت‌ها و روزها مذاکرات فشرده درباره، توافق کاهش تولید روزانه 9.7 میلیون بشکه‌ای برای ماه‌های می و جون به اجماع رسیدند. نیمه دوم سال 2020 این این حجم به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق بجز عربستان و روسیه، ماه اکتبر سال 2018 میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

 پوتین از شرایط کاهش تولید نفت نام برد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین از شرایط کاهش تولید نفت نام برد

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس   بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه 100 هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد.

توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای مجموع کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای از اول ماه می سال 2020 میلادی برای یک بازه زمانی اولیه برای مدت دو ماه آغاز می‌شود و پایان این بازه 30 جون امسال خواهد بود.

کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) سپس برای یک بازه زمانی 6 ماهه دیگر از یکم جولای تا 31 دسامبر سال 2020 روزانه 8 میلیون بشکه کاهش عرضه خواهند داشت، همچنین در بازه زمانی سوم از یکم جنوری 2021 تا ۳۰ آپریل 2022 برای مدت 16 ماه نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه می‌شود.

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که توافق برای کاهش تولید نفت باعث می شود تا از سقوط شوک برانگیز قیمت نفت در بازار جهانی و وقوع یک فاجعه برای این صنعت جلوگیری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала