رهبران روسیه، امریکا و عربستان از توافق اوپیك حمایت کردند

© Fotolia / marrakeshhنفت
نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملین: رهبران روسیه امریکا و عربستان بر مسئله کاهش مرحله ای تولید نفت به توافق رسیدند.

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور امریكا، دونالد ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی در یک گفتگوی تلیفونی، از توافق اوپیك + در مورد محدودیت داوطلبانه مرحله ای در تولید نفت حمایت كردند و این توافق لازم الاجرا شد.

مقر اوپیک در ویانا - اسپوتنیک افغانستان
توافق تاریخی اوپیک پلاس به کاهش تولید 10 میلیون بیلر نفت روزانه

به گزارش اسپوتنیک  سرویس مطبوعاتی کرملین در بیانیه ای اعلام داشت: "گفتگوی تیلفونی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی صورت گرفت. رهبران این سه کشور از توافق حاصل شده توسط اوپیك + در مورد محدودیت داوطلبانه مرحله ای تولید نفت به منظور تثبیت بازارهای جهانی و اطمینان از پایداری بازارهای جهانی حمایت كردند. این توافق نامه به مرحله اجرا گذاشته می شود."

توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه 10 میلیون بیلر کشورهای عضو و غیرعضو اوپیک از اول ماه می سال 2020 میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه 30 جون امسال  خواهد بود. سپس برای یک بازه زمانی 6 ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بیلر کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم جنوری 2021 تا 30 اپریل 2022 به مدت 16 ماه نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بیلر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала