شورای امنیت: تا کنون 360 زندانی طالب از بند رها شده‌اند

© Photo / ONSC Pressرهایی طالبان
رهایی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی اعلام کرده که به ادامه روند رهایی زندانیان طالبان، تاکنون در مجموع 361 طالب از سوی حکومت افغانستان از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی،اعلام کرد که گروه دیگری از زندانیان طالبان بربنیاد فرمان رییس‌جمهور غنی و با درنظرداشت "وضعیت صحی، سن و مدت مجازات باقی ماندۀ آنان" آزاد شده‌اند.

جاوید فیصل؛ سخنگوی شورای امنیت ملی  در صفحه توییترش نوشته‌است که براساس حکم رییس ‌جمهور که در 11 مارچ صادر شده‌بود، تاکنون 361 زندانی طالبان از زندان بگرام آزاد شده‌اند.

روند رهایی زندانیان طالبان چهارشنبۀ هفتۀ پیش آغاز شد که حکومت صد زندانی طالبان را آزاد کرد و پس از آن در روز پنج‌شنبه صد تن دیگر از این زندانیان آزاد شدند. 

حکومت تعهد سپرده‌است که تا کمتر از یک ماه دیگر 1500 زندانی طالبان را ازبهر پیشرفت در روند صلح رها کند.

بربنیاد توافق صلح امریکا و طالبان، باید تا پنج‌هزار زندانی طالبان از زندان‌های حکومت آزاد شوند و نیز طالبان یک‌هزار نیروی امنیتی را که در بند دارند آزاد کنند.

زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان هم رهایی و تبادل زندانیان میان حکومت و طالبان را یک گام مهم در روند صلح خوانده و از آن استقبال کرده‌است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفته‌است که قرار است بیست نیروی دولتی که در بند گروۀ طالبان استند، امروز در ولایت کندهار به دفتر صلیب سرخ سپرده شوند. 

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان روز جمعه گفت که افراد آزادشده از سوی حکومت افغانستان «افراد نامعلوم» استند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала