کشف دارویی که مانع از تکثیر ویروس کرونا می‌شود

© AP Photo / John Minchilloاز داروی بیماری ایدز (اچ آی وی)برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد.
از داروی بیماری ایدز (اچ آی وی)برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از داروی بیماری ایدز (اچ آی وی)برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، پزشکان جاپانی، طی یک آزمایش، تأثیر داروی آچ‌آی‌وی را در مبارزه با تکثر ویروس کرونا ثبت نمودند.

نتایج این آزمایش در bioRxiv منتشر شده است.

دانشمندان تأثیر 9 داروی ضد ویروسی را بر روی ذرات ویروسی SARS-CoV-2 آزمایش کردند. معلوم شد که یکی از آنها، نلفیناویر، که به عنوان یک مهار کننده پروتئیناز HIV-1 عمل می کند، به طور قابل توجهی تکثیر کروناویروس را مهار می کند. پزشکان متوجه شده اند که  این دارو که برایدرمان HIV استفاده میود، حتی با استفاده از دوزهای کوچک، تکثر ویروس کرونا را متوقف می‌کند.

آیا شکست کرونا تا ماه جون ممکن است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا شکست کرونا تا ماه جون ممکن است؟

 متخصصان به این نتیجه رسیدند که نلفیناویر باید در لیست داروهای بالقوه مؤثر علیه SARS-CoV-2 که باعث یماری COVID-19 می شود، درج شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هیچ داروی اثبات شده ای برای درمان کرونا ویروس یافت نشده است، بنابراین داروهای ضد ویروسی موثر باید سریعاً آزمایش شوند.

بیماری همه‌گیر COVID-19 که شیوع آن اواخر سال 2019 از ووهان چین آغاز شد تا کنون جان بیش از 113 هزار نفر را در 225 کشور جهان گرفته و بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر نیز تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا به 22 هزار و 20 نفر و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 555 هزار و 398 نفر خبر داد.

تعداد افراد آلوده به عفونت ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته به 2 هزار و 186 نفر افزایش یافته و تاکنون به 15 هزار و 770 نفر رسیده، در این بین، 1291 بیمار بهبود یافته و 130 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی‌که کشور چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری COVID-19  که عمدتا مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала