Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تصمیم جدید فیفا؛ جام باشگاه‌های جهان به سال 2022 موکول می‌شود

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر توپ جام جهانی
توپ جام جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم جدیدی درباره برگزاری تورنمنت باشگاهی تحت نظارتش اتخاذ کرده است.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه اسپانیایی «آ.اس»، فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل فشردگی تقویم بازی ها در سال 2021 مسابقات جام باشگاه ها را به سال 2022 موکول می کند. فیفا هنوز به صورت رسمی تاریخ جدید را اعلام نکرده اما طبق اعلام نشریه آس، جام جهانی باشگاه‌ها در ماه جون سال 2022 برگزار خواهد شد و فدراسیون جهانی فوتبال هم به زودی این خبر را اعلام رسمی می‌کند.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
رسمی: جام جهانی باشگاه‌ها 2021 به تعویق افتاد

 

با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر در فصل پاییز، فیفا این امکان را دارد که نسخه باشگاهی جام جهانی را در فصل تابستان برگزار کند. مکان برگزاری مسابقات اما تغییر نکرده و همچنان قرار است که چین میزبان این مسابقات باشد. به این معنا که هر دو جام جهانی فوتبال در رده باشگاهی و ملی در یک سال برگزار خواهند شد.

دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها که فیفا تغییراتی در شیوه برگزاری و تعداد تیم‌های حاضر در آن اعمال کرده است، قرار بود تابستان سال 2021 در چین برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا و به تبع آن تعلیق مسابقات فوتبال و به تعویق افتادن تورنمنت‌هایی مانند یورو 2020، کوپا آمه‌ریکای 2020 و المپیک 2020 به سال آینده، فیفا برای جلوگیری از تداخل زمانی جام جهانی باشگاه‌ها با این تورنمنت‌ها محبور شد، زمان دیگری را برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

پیش از مسابقات جام باشگاه های جهان از سال 2020 به 2021 به تعویق افتاده بود و این برای دومین بار است. فیفا بزودی رسما این تصمیم خود را اعلام می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала