سر از فردا شهر قندهار قرنطین می‌شود

© AP Photo / Anja Niedringhausسر از فردا شهر قندهار قرنطین می‌شود
سر از فردا شهر قندهار قرنطین می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه آزمایش کرونای نود نفر در ولایت قندهار مثبت اعلام شد ستاد مبارزه با ویروس در این شهر از قرنطین مکمل این شهر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی در ولایت قندهار می‌گویند که از فردا (چهارشنبه) شهر قندهار به گونه کامل قرنطین می‌شود. به گفته آنها این ولایت در دو روز گذشته، بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته‌است.
بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار می گوید: طبق فیصله‌ای که از سوی کمیته ولایتی مبارزه با ویروس کرونا گرفته شده است، قرنطین کامل در شهر قندهار روز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا فراررسیدن ماه رمضان ادامه خواهد یافت.

نخستین فابریکه تولید ماسک در کابل به فعالیت آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین فابریکه تولید ماسک در کابل به فعالیت آغاز کرد

کمیته‌ی ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در قندهار همچنان فیصله کرده است که تمامی فروشگاه‌ها به‌استثنای مواد غذایی و سایر مواد اولیه مسدود می‌باشد. براساس فیصله تمامی آن فروشگاه‌ها و مراکز صحی، دواخانه‌ها، نانوایی‌ها، میوه و سبزی‌فروشی‌ها فقط می‌توانند از ساعت 12:00 شب تا 6:00 صبح باز باشند.
بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار می‌گوید که بر اساس فیصله کمیته ولایتی، تمام کارمندان و دکان‌داران مکلف شده‌اند تا ماسک و دست‌کش استفاده کنند.
به گفته او، پس از وضع قرنطین کامل در قندهار، مسوولان همه مدارس دینی، دانشگاه‌ها و مکاتبی که به آن بی‌اعتنایی کنند، مورد بازپرس قانونی قرار خواهند گرفت.
طبق فیصله کمیته مبارزه با ویروس کرونا در ولایت قندهار، همه تفریح‌گاه‌ها در ولسوالی‌های این ولایت بسته و تجمع در آن‌ها ممنوع می‌شود.
با وضع قرنطین کامل در قندهار، بهیر احمدی می‌گوید برگزاری مراسم عروسی و فعالیت هتل‌ها ممنوع می‌شود و هر کس از آن سرپیچی کند، پولیس با آن‌ها برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.
فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه، امروز سه‌شنبه 26 حمل، در یک نشست خبری گفت که در 24 ساعت گذشته، 49 رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده که از این میان، در ولایت‌های کابل 18، قندهار 15، بلخ 6، هرات 4، غزنی 4 و ننگرهار 2 رویداد ثبت شده اند.
به گفته‌ی این وزارت، شمار مجموعی افراد آلوده به این ویروس در کشور به 714 مورد رسیده، 23 نفر جان‌باخته و 40 نفر دیگر نیز صحت‌یاب شده اند.
بیشتر آمار مبتلایان کرونا در کابل و هرات به ثبت رسیده‌است.
همزمان مقام‌‌های صحی هشدار می‎‌دهند که ممکن است، آمار مبتلایان کرونا در روزهای آینده افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала