عمق سقوط اقتصاد اروپا به دلیل کروناویروس مشخص شد

© Depositphotos.com / RuletkkaМонета в один евро с флагом Болгарии на фоне банкнот
Монета в один евро с флагом Болгарии на фоне банкнот  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگران عمق سقوط اقتصاد اروپا را به دلیل بحران ناشی از بیماری همه گیر کروناویروس مشخص کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، کارشناسان می گویند، در نیمه اول سال 2020 ، تولید ناخالص داخلی اروپا 10 درصد به دلیل بحران کروناویروس سقوط خواهد داد. در عین حال، ضربه اصلی در سه ماهه دوم رخ خواهد داد ، زمانی که اقتصاد اروپا 8.3 درصد از تولید ناخالص داخلی را از دست بدهد. حتی اگر وضع اقتصاد در نیمه دوم سال بهبود یابد، تولید ناخالص داخلی اروپایی همچنان 5.2 درصد کاهش در سال نشان خواهد داشت.

طبق پیش بینی آژانس بلومبرگ، اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند. تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2020 به ترتیب 7.3 و 5.7 درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس 5 درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - 4.7 درصد، فرانسه - همچنین 4.7 درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد.

انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان   - اسپوتنیک افغانستان
انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان  

این آژانس همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند ، که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال 2020 به میزان 7.5 درصد کاهش می یابد. طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید (به ترتیب منهای 9.1 درصد و منهای 8 درصد). پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه 7.2 درصد ، آلمان با 7 درصد در طی سال جاری کاهش می یابد.

شایان ذکر است، شیوع ویروس کرونا در دسامبر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون به بیش از 225 کشور در سراسر جهان سرایت نموده است. مقامات چینی بارها خاطرنشان كردند كه به همه كشورهای جهان به موقع در مورد این ویروس هشدار داده شد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش ااز 119هزار قربانی بر جای گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала