شیوه پیش بینی مشقات در بیماران ناشی از کروناویروس کشف شد

© Sputnik / Nikolay Protopopov شیوه پیش بینی مشقات در بیماران ناشی از کروناویروس کشف شد
 شیوه پیش بینی مشقات در بیماران ناشی از کروناویروس کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس آزمایشگاه دانشگاه سن پترزبورگ، در مورد رابطه بین سطح فریتین در بدن و شدت عفونت کروناویروس معلومات داد.

به گزارش اسپوتنیک، یاهودا شنفلد، رئیس آزمایشگاه موزائیک خود ایمنی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، در طول کنفرانس آنلاین ویروس شناسی، در مورد رابطه بین سطح فریتین در بدن و شدت عفونت کروناویروس (COVID-19) صحبت کرد.

هایپرفریتین‌می می تواند با عفونت باکتریایی یا ویروسی که قبلاً در بدن وجود دارد، همراه باشد و همچنین می تواند از نظر ژنتیکی ایجاد شود.

در زمان فعال سازی، ماکروفاژها مولکولهای خاص - سیتوکین ها را ترشح می کنند ، که به عنوان مثال سیگنال سلول های دیگر است ، و به آنها دستور می دهد تا پاسخ التهابی ایجاد کنند.

در مقادیر کم، آنها مفید هستند و برای عملکرد هماهنگ طبیعی کل ارگانیسم ضروری می‌باشند.

اما، در صورت افزایش شدید فعالیت ماکروفاژ (به دلیل بالا رفتن سطح فریتین) ، ممکن است به اصطلاح "طوفان سیتوکین" رخ دهد.

نتیجه این پدیده رشد بهمنی، مانند روند التهابی است، به عنوان مثال در بافت های ریه ها، عبور به اندام های اطراف گفته می شود.

باید گفن که خطر عوارض جدی و مرگ و میر در این حالت فوق العاده زیاد می شود. "طوفان سیتوکین" یکی از خطرناک ترین عوارض عفونت کروناویروس (COVID-19) است و آنها سعی می کنند با استفاده از داروهای سیستم ایمنی در درمان، از بروز آن جلوگیری کنند.

بنابراین، هایپرفرریتین‌می یک پارامتر تشخیصی برای دوره شدید عفونت ها ، از جمله با COVID-19 است.

یاهودا شنفلد، نتیجه گیری کرده می گوید: وظیفه ما یافتن راهی برای مقابله با آن است.

به گفته این دانشمند، آزمایشگاه موزائیک خود ایمنی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ روش هایی را برای درمان عفونت کورو ویروس مبتنی بر دانش جدید ایجاد می کند.

شایان ذکر است، شیوع ویروس کرونا در دسامبر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون به بیش از 225 کشور در سراسر جهان سرایت نموده است. مقامات چینی بارها خاطرنشان كردند كه به همه كشورهای جهان به موقع در مورد این ویروس هشدار داده شد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش ااز 119هزار قربانی بر جای گذاشته است.

آمریکا با بیش از580 هزار مبتلا و 22هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب‌دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

بازگشت کرونا به چین نگرانی‌هایی را برانگیخته است؛ هرچند پکن می‌گوید موج جدید مبتلایان در این کشور مسافران ورودی از کشور های دیگر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала