واکنش دیپلمات های روسیه به اتهامات پنتاگون علیه اسپوتنیک

© AFP 2023 / Shawn Thewواکنش دیپلمات های روسیه به اتهامات پنتاگون علیه اسپوتنیک
واکنش دیپلمات های روسیه به اتهامات پنتاگون علیه اسپوتنیک   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن به اتهامات ایالات متحده علیه اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی RT پاسخ گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا اتهامات پنتاگون علیه اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی RT مبنی بر پخش اطلاعات جعلی در مورد بیماری COVID-19 را پوچ و بی‌اساس خواند.

"در بیانیه سفارت روسیه آمده است: ما از وزارت دفاع آمریكا می خواهیم كه به جای طرح این اتهامات، توجه خود را بیشتر از همه در رده های خود، بر مبازره با ویروس کرونا متمرکز کند".

سفارت روسیه  خاطرنشان ساخته است که اگر سربازان آمریكایی "دست های  خود را  طوری که باید شستشو نمی‌کنند، قطعاً این تقصیر رسانه های روسی نیست."

Госсекретарь США Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را به انتشار اطلاعات غلط در مورد کرونا متهم کرد

شایان ذکر است که در ماه فبروری  سال جاری، سرویس مطبوعاتی خبرگزاری"روسیا سگودنیا" گزارش داد که آنها درخواستی را از یک روزنامه نگار نشریه آمریکایی Newsweek دریافت کرده اند. این خبرنگار نوشته بود که  نیوزویک از اقدامات ارتش ایالات متحده برای ردیابی حساب های  اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی برای انتشار اطلاعات ادعایی دروغین درمورد شیوع عفونت ویروس کرونا اخباری را منتشر نموده است.

بیانیه سفارت روسیه می‌افزاید که  خبرنگاران وظایف خود را انجام می‌دهند و اخبار را در اختیار خوانندگان می‌گذارند. اما این گونه رفتار پنتاگون را می توان به عنوان عاملی تلقی نمود که امنیت کارمندان رسانه‌ای در آمریکا را به خطر می‌اندازد. سازمان های مدافع حقوق بشر باید به این نکته توجه کنند.

روسیه و آمریکا در عالی ترین سطح به تبادل اطلاعات در باره ویروس «همه‌گیر» می پردازند. هیچکس در تشدید این وضعیت که بخودی خود دشوار است، ذینفع نیست. در این شرایط در بعضی از رسانه های آمریکایی، به «روسی‌هراسی» دست می زنند. اینگونه بی مسئولیتی  باعث تأسف و ناخوشایندی می شود.

روسیه به دیگر کشورها کمک می کند و این دلیلی برای وارد کردن اتهامات به روسیه نباید شود. باید درک شود که فقط با تلاش همگانی می توانیم این شر عمومی را از بین ببریم».

اوضاع مرتبط با رسانه های روسیه در غرب، در سالهای اخیر دشوارتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала