کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به دو میلیون نفر رسید

© Sputnik / Press service of the Moscow Mayor and Moscow Government /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به دو میلیون نفر رسید
 کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به دو میلیون نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش از 119هزار قربانی بر جای گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سراسر جهان به یک میلیون و 919 هزار و 913 نفر رسیده است.

این دانشگاه همچنین اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به 119 هزار و 666 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از میان حدود دو میلیون نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 4 درصد آن‌ها یعنی 51 هزار و 764 نفر وخیم گزارش شده است.

از داروی بیماری ایدز (اچ آی وی)برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد. - اسپوتنیک افغانستان
کشف دارویی که مانع از تکثیر ویروس کرونا می‌شود

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با بیش از 560 هزار مبتلا و 22هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب‌دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

مجموع جان باختگان کرونا در ایتالیا اکنون به نزدیکی 20 هزار تن رسیده و این کشور، پس از آمریکا بیشترین تلفات ناشی از کرونا را در جهان داشته است.

در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز در اوایل جنوری 2020 اعلام کردند. 30 جنوری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

بازگشت کرونا به چین نگرانی‌هایی را برانگیخته است؛ هرچند پکن می‌گوید موج جدید مبتلایان در این کشور مسافران ورودی از کشور های دیگر هستند.

سازمان بهداشت جهانی ، اخیرا با ارائۀ ارزیابی‌های تازۀ این سازمان اعلام کرد که ویروس کرونا  و بیماری COVID-19 ناشی از این ویروس ده بار بیش از از آنفلوانزای خوکی (اچ١.اِن١) کشنده است. به گفته رئیس این سازمان «یکپارچه شدن دنیا از این نیز حکایت دارد که خطر بازگشت و احیا ویروس همواره وجود دارد و بنابراین تا هنگام ایجاد و توزیع یک واکسن «مطمئن و کارآمد» شیوع آن ادامه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала