واکنش وزارت خارجه روسیه به تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان صحت

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان صحت
واکنش وزارت خارجه روسیه به تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان صحت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه تصمیم رئيس جمهور امریکا مبنی بر توقف حمایت مالی به سازمان جهانی صحت را "ضربه شدید" در وضعیت بیماری همه‌گیر، خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه، ۱۵ اپریل) در مصاحبه با مجله "زندگی بین‌المللی" با ابراز نظر درمورد تصمیم دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر توقف حمایت مالی به سازمان جهانی صحت، این تصمیم را ناشایسته و یک "ضربه شدید" در وضعیت فعلی جهانی بخاطر شیوع بیماری همه‌گیر، خواند.

 انتقاد سازمان ملل از تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی    - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد سازمان ملل از تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی

وی گفت: "در این شرایط ارایه مسایل مرتبط به سیستم جهانی مبنی بر اینکه سازمان جهانی صحت درست کار می‌کند یا خیر، حد اقل به موقع نیست. چنانکه واشنگتن با توقف حمایت مالی، عمل می‌کند، در اصل این یک ضربه شدید است. این یک اقدام ناشایسته است".

پیش از این رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد به دلیل قصور سازمان جهانی صحت در مقابله با بحران ویروس کرونا، کمک مالی امریکا به این نهاد بین‌المللی را تعلیق می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید تاکید کرد که سازمان جهانی صحت در واکنش به شیوع ویروس کرونا در انجام "وظیفه اصلی خود" ناکام بوده است.

وی این سازمان وابسته سازمان ملل را به پنهان‌کاری "حقیقت" درمورد آنچه در مرکز شیوع کرونا ویروس در شهر ووهان چین رخ داده، متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала