آلمان بهتر از دیگر کشورها آماده مقابله با بحران کرونا بود

© REUTERS / Fabian Bimmerآلمان بهتر از دیگر کشورها آماده مقابله با بحران کرونا بود
آلمان بهتر از دیگر کشورها آماده مقابله با بحران کرونا بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان به لطف سیاست بلندمدت اقتصادی و انضباط مالی، در مقایسه با سائر کشور های جهان توانست پیامد های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا را پشت سر گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه  Bloomberg نوشت: دولت آلمان مدت طولانی برای حفظ تعادل مالی، استراتژی شفافی را روی دست گرفته وبا پیروی از چنین استراتژی از کسر بودجه جلوگیری می کرد.

وجوه جمع آوری شده از طریق بدهی های عمومی برای سرمایه گذاری های اضافی مورد استفاده قرار می گرفت که اکنون از آنها  برای تأمین هزینه های لازم فعلی استفاده شد.

بدهی ملی آلمان یکی از پایین ترین سطح منطقه یورو است  که با حدود 60 درصد تولید ناخالص داخلی  در    نوسان قرار دارد.

این سیاست "صفر سیاه" (با اشاره به کسری بودجه صفر) نامیده می شد، توسط وزیر سابق دارایی ولفگانگ شوبل اعلام شده بود، و سپس جانشین او اولف شولز آن را تصویب کرد.

 واکنش شدید آلمان به دزدیده ‌شدن ماسک‌های این کشور توسط آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش شدید آلمان به دزدیده ‌شدن ماسک‌های این کشور توسط آمریکا

منابع رسانه‌ای آلمان گزارش دادند این کشور احتمالا مقررات محدودکننده‌ای را که ماه گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده بود، دستکم تا سوم ماه می تمدید می‌کند.

این تصمیم دولت آلمان در حالی اتخاذ می شود که به تازگی موسسه پژوهش‌های اقتصاد کلان و دادوستدهای اقتصادی، از سیاستمداران آلمان خواست، به شکل حساب‌شده و سنجیده از دامنه‌ محدودیت‌ها در این کشور بکاهند.

به باور کارشناسان این موسسه، رفع محدودیت‌های ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی در آلمان می‌تواند خطر شیوع دوباره بیماری کرونا را در پی داشته باشد.

آخرین آمارها نشان می دهد تاکنون در آلمان 132 هزار و 210 نفر به  COVID-19 مبتلا شده اند که از این تعداد 68 هزار و 200 نفر بهبود یافته و سه هزار و 495 نفر جان باخته اند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

  ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر 2019به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала