ده ها هزار مهاجر افغان ایران را ترک کردند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ده ها هزار مهاجر افغان ایران را ترک کردند
 ده ها هزار مهاجر افغان ایران را ترک کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 242 هزار مهاجر افغان در ماه‌های اخیر و در پی شیوع کرونا ایران را ترک کردنده به کشور بازگشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، سازمان بین‌المللی مهاجرت چهارشنبه 15 اپریل اعلام کرد، طی چهار ماه سال جاری میلادی 242 هزار و997 مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشت کرده‌اند. 

جان باختن ۱۰ مهاجر افغان در ایران در نتیجه ابتلا به کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن ۱۰ مهاجر افغان در ایران در نتیجه ابتلا به کرونا ویروس

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای نوشت، این مهاجرین افغان از تاریخ 4 جنوری الی 11 اپریل امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ایران به کشور شان بازگشت کرده‌اند. در این اعلامیه آمده مهاجرین افغان از طریق مرزهای نیمروز و اسلام قلعه وارد افغانستان شدند.

در این اعلامیه به بازگشت افغان ها از پاکستان نیز اشاره شده و آمده است، طی چهار ماه سال جاری یک هزار و 833 مهاجر افغان از پاکستان بازگشت کرده‌اند.

از سوی دیگر، ولایت هرات در غرب افغانستان مرز مشترک با ایران دارد گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت روزانه هزاران مهاجر افغان از آن کشور باعث شده که هرات به یکی از آسیب پذیرترین ولایت‌های افغانستان در بخش شیوع کرونا تبدیل شود.

در همین حال، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد، یک پایه دستگاه «حرارت سنج اتومات» در مرز اسلام قلعه هرات (نقطه صفری ایران) نصب کرده و مهاجرین که از ایران وارد کشور شوند مورد بررسی بهداشتی قرار می‌گیرند.

این وزارت اعلام کرد، تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 784 نفر رسیده است که از این میان 306 مورد آن مربوط به ولایت هرات می‌شود.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала