نخستین علامت ویروس کرونا قبل از سرفه و تب

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین علامت ویروس کرونا قبل از سرفه و تب
نخستین علامت ویروس کرونا قبل از سرفه و تب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشیار بخش گوش و بینی و جراحی، دانشکده طبی، دانشگاه سینسیناتی امریکا می‌گوید که حس بویایی شاخص اصلی برای شناسایی کووید- 19 است.

به گزارش اسپوتنیک، احمد صداقت، دانشیار بخش گوش و بینی و جراحی دانشکده طبی دانشگاه سینسیناتی معتقد است که حس بویایی شاخص اصلی برای شناسایی ویروس کرونا است.

 داروی مسدود کننده ویروس کرونا یافت شد - اسپوتنیک افغانستان
محققان کانادایی داروی مسدود کننده ویروس کرونا را یافتند

همانطور که این داکتر توضیح داد، عفونت کرونا با علائمی که با سرماخوردگی همراه است وجود ندارد- ما در مورد احتقان بینی و یک آبریزش معمولی صحبت می‌کنیم.

این امر تشخیص کووید- 19 از آلرژی های فصلی را بسیار آسان می‌کند. ویروس کرونا با ترکیبی نسبتاً منحصر به فرد از علائم بینی همراه است. از بین رفتن ناگهانی بوی، معروف به آنوسمی داکتر توضیح داد که در همان زمان فرد احساس احتقان بینی ندارد.

وی همچنان خاطر نشان کرد که در بسیار از بیماران، از بین رفتن حس بوی اولین علائم عفونت ویروس کرونا است ک در مرحله اولیه بیماری تجلی پیدا می‌کند. بنابراین، متخصص معتقد است که چنین نشانه‌ای نیاز به اقدام فوری دارد. در واقعیت، بیشتر بیماران برای مدتی این علائم را نادیده می‌گیرند، زیرا هنوز سرفه و تب ندارند.

این متخصص افزود که حفره بینی احتمالاً محل اصلی نفوذ و عفونت کووید- 19 است، زیرا حداقل 90 درصد هوای استنشاق شده از طریق بینی وارد بدن می‌شود.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

 ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала