محققان کانادایی داروی مسدود کننده ویروس کرونا را یافتند

© Sputnik / Sergey Malgavko داروی مسدود کننده ویروس کرونا یافت شد
 داروی مسدود کننده ویروس کرونا یافت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس شناسان کانادایی تأثیر داروی دیگری را در مبارزه با ویروس کرونا تأیید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مطالعات محققان ویروس‌شناس دانشگاه آلبرتا (کانادا) نشان می‌دهد یک داروی ضد ویروسی که در سال 2014 میلادی برای درمان ابولا ساخته شد، در توقف مکانیسم تکثیر ویروس جدید کرونا موثر است.

نتایج این مطالعه در نشریه  Biological Chemistry منتشر شده است.

 این دارو remdesivir نام دارد و تاثیر آن بر ویروس MERS قبلا مورد مطالعه قرار گرفته است و مطالعات جدید نشان می‌دهد در جلوگیری از تکثیر ویروس جدید کرونا نیز موثر است.

پیش‌گویی ویروس کرونا در یک سریال تلویزیونی کوریایی + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌گویی ویروس کرونا در یک سریال تلویزیونی کوریایی + ویدئو

 مطالعات جدید نشان می‌دهد remdesivir یک مهارکننده قوی برای پلیمراز ویروس کروناست. پلیمراز آنزیمی است که زنجیره‌های بلند پلیمری یا اسیدهای نوکلئیک را سنتر می‌کند.

محققان پلیمراز را به موتور ویروس تشبیه می‌کنند که مسئول سنتز ژنوم ویروس است و معتقدند اگر پلیمر از هدف قرار دهیم، ویروس توانایی گسترش را از دست می‌دهد.

محققان احتمال می‌دهند این روش درمانی برای کنترل COVID-19 موثر باشد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

  ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر 2019به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала