Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

20 بهترین بازیکن جوان دهه اخیر

© AFP 2023 / Oscar del PozoПолузащитник "Реала" Винисиус Жуниор и вратарь «Барселоны» Марк-Андре тер Стеген
Полузащитник Реала Винисиус Жуниор и вратарь «Барселоны» Марк-Андре тер Стеген  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سانچو، فاتی، تاا، فلیکس، د لیخت در فهرست 20 بازیکن برتر ابتدایی بهترینِ دهه جا خوش کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دهه جدید فوتبال پس از آنکه همه‌گیری کروناویروس این ورزش را متوقف کرد، در حال خاموشی است.

قرار است سال‌های 2020 نسل جدیدی از بازیکنان غالب را به زمین فوتبال بیاورد و در این لیست موفق به لیست غالب سوپراستارهای دهه گذشته می‌شود.

10 سال گذشته متعلق به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بوده، که اعجوبه آرجانتینی و پرتگالی مدعی 10 مورد از 11 توپ طلای آخر هستند.

نیمار، لوئیز سوارز، گرت بیل، لوکا مودریچ، تونی کروس، سرخیو آگوئرو، روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح، سادیو مانه، هری کین و بسیاری دیگر نیز در سال‌های 2010 بازی کردند که شاهد ظهور مارک آندره تر اشتگن و یان اوبلاک بودیم.

برخی دیگر، مانند بویان کرکیچ، جسه رودریگز، رائول موریسون، هاتم بن‌عرفا و رناتو سانچز نتوانستند پتانسیل اولیه خود را تحقق بخشند.

رونالدو اکنون 35 ساله است و مسی در جون 33 ساله خواهد شد و بسیاری از موارد فوق اکنون در اواخر دهه 20 یا اوایل دهه 30 میلادی است. در طول یک دهه دیگر، زمان آن فرا رسیده که گروه دیگری از فوتبالیست‌ها این ورزش را تعریف کنند.

اما کدام یک از آنها شکوفا می‌شوند و کدام یک فریب می‌خورند تا در دهه‌ 2020 فریب دهند؟

در اینجا، بن‌هایوارد استاندارد اسپورت، 20 بازیکن را انتخاب کرده که باید در این دهه بدرخشند.

ترنت الکساندر-آرنولد

افسانه لیورپول با تاجگذاری در لیگ قهرمانان اروپا فصل 2018-19 به خصوص پیروزی معروف 4-0 مقابل بارسلونا در آنفیلد تکمیل شد ولی نباید درخشش ترنت الکساندر-آرنولد که بخش بزرگی از آینده این باشگاه باشد را فراموش کرد.

کیفیت او که بسیاری از صاحب‌نظران وی را برای تغییر در خط میانی در آینده معرفی می‌کنند، اگرچه به نظر می‌رسد یورگن کلوپ از اینکه او از جناح راست حمله می‌کند، خوشحال است.

View this post on Instagram

Good Win 😆💪🏾

A post shared by Eduardo Camavinga (@e.cama10) on

اداردو کاماوینگا

کاماوینگا در نوامبر 2002 در آنگولا متولد شد و در حال حاضر به طور منظم در تیم اول رن (فرانسه) بازی دارد و وقتی در سال گذشته اولین بازی خود را در مقابل آنجرز انجام داد، جوانترین بازیکن سال شد.

کاماوینگا در جلوی دفاع بازی می‌کند و با یک ترکیب و ظرافت بسیار فراتر از سال‌های سال عمل می‌نماید. بازیکن 17 ساله قدرتمند، سریع و همیشه به نظر می‌رسد در جای مناسب برای بازیابی توپ است.

در حالی‌که او جوانترین برنده جایزه بازیکن ماه در لیگ یک نیز گردید، این هافبک فرانسوی زیر 21 سال فرانسه، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی را به عنوان "چیز بسیار خوبی" برای فوتبال فرانسه توصیف کرده و وی در حال حاضر علاقه رئال مادرید را به خود جلب کرده و با لیورپول در ارتباط بوده است. آینده بزرگی در انتظار او است.

فرانکی دی‌یونگ

هافبک جوان هالندی بارسلونا یکی از ستاره‌های فصل 2018-19 بود زیرا او به آژاکس کمک کرد تا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد، عملی که شامل پیروزی‌های به یاد ماندنی از رئال‌مادرید و یوونتوس بود.

تقریباً همیشه در این فصل برای باشگاه کاتالان حاضر است، د یونگ هواداران، هم تیمی‌ها و حتی مربیان را تحت تأثیر قرار داده که توانایی او در دفاع و حمله هم در زمین حضور دارند.

این 22 ساله پویایی بسیار مورد نیاز را به هافبک بارسا اضافه کرده که تاکنون عمدتاً در سمت چپ بازی می‌کرد، اما او می‌تواند یک جایگزین بلند مدت برای سرخیو بوسکتس در نقش محوری در آینده باشد.

View this post on Instagram

Tough game tonight. Full focus on Sunday. 💪🏻 #finoallafine #forzajuve

A post shared by Matthijs de Ligt (@mdeligt_) on

ماتیس دی‌لیخت

بخش مهمی از تیم جوان آژاکس که در فصل 2018-19 به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، ماتیس دی‌لیخت پیشنهادات بارسلونا، پاری‌سنت‌ژرمن و دیگران را رد کرد تا تابستان گذشته در انتقال 75 میلیون یورویی به یوونتوس برود.

بعد از برخی اشتباهات مشهور در اوایل فصل، سرانجام این بازیکن 20 ساله هالندی، سرانجام به نظر می‌رسد که در زندگی در سری آ سازگار است و به خاطر عملکردهای اخیر خود تحسین شده است.

برنده سابق جایزه گُلدن بوی، د لیخت قد بلند از نظر جسمی قوی و فرمانده در هوا است و دارای توانایی فنی، سرعت و گذشت خوبی است و او به عنوان گزینه بلند مدت در خط برگشت یووه دیده می‌شود، اگرچه بند آزادی او 150 میلیون یورو از سال 2021 می‌تواند در صورت ادامه روند توسعه طبق برنامه ریزی، وسوسه کننده یك یا دو تیم برتر اروپا باشد.

View this post on Instagram

Missing you ⚽️ #IoRestoACasa

A post shared by Gianluigi Donnarumma (@gigiodonna99) on

جیانلویجی دوناروما

جیجی‌دوناروما از آث میلان تنها دروازه‌بان این لیست است و در سن 21 سالگی وی وارث افسانه ایتالیا و جیانلویجی بوفون به حساب می‌آید.

دوناروما تاکنون 180 بازی برای تیم اول میلان انجام داده و در اکتبر 2015 اولین بازی خود را در سن 16 سالگی انجام داد. او همچنین از سال 2018 نیز اولین انتخاب برای میلان بوده است. و حالا توجه برخی تیم‌های بزرگ اروپا را به خود جلب کرده در حالی‌که قرارداد او در 2021 به پایان می‌رسد.

View this post on Instagram

A post shared by Ansu Fati (@ansufati) on

آنسو فاتی

به سختی کسی از آنسو فاتی شنیده بود که اولین بار را به عنوان بازیکن 16 ساله در ماه سپتامبر برای بارسا به میدان رفت اما این مهاجم جوان تأثیر آنی را ایجاد کرد و در میان عذاب و دلهره چراغ روشنایی بود زیرا لیونل مسی آغاز فصل را از دست داد.

آنسوفاتی جوان متولد گینه بیسائو در سن شش سالگی به اسپانیا نقل مکان کرد و قبل از پیوستن به آکادمی بارسا در لا ماسیا به عنوان 10 ساله در سال 2012، در تیم جوان‌های سویل بازی کرد.

او برابر اینتر میلان در ماه نوامبر به جوانترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و این نوجوان اخیراً تمدید قرارداد را امضا کرده که در صورت افزایش 18 سالگی، بند آزادی او به 400 میلیون یورو افزایش می‌یابد.

View this post on Instagram

“Nunca dejes de creer”💫

A post shared by João Félix (@joaofelix79) on

ژوائو فلیکس

این مهاجم فرانسوی در تابستان گذشته به جای آنتوان گریزمان به اتلتیکو مادرید پیوست، فلیکس با پیوستن به اتلتی از بنفیکا با 126 میلیون یورو به عنوان 19 ساله، سومین بازیکن گران قیمت تاریخ شد.

مُهاجم پرتگالی در ماه نوامبر به خاطر بهترین استعداد زیر 21 سال اروپا موفق به دریافت جایزه پسرطلایی شد و با وجود برخی مشکلات و وقفه در مصدومیت در اتلتی تاکنون، علائمی از پتانسیل عظیم خود را نشان داده که باید دید او را به سمت صدر صعود می‌برد.

فلیکس سرعت را با دریبل عالی ترکیب کرده و یکی از این بازیکنانی است که به نظر می‌رسد هر بار که روی توپ می‌شود اتفاقی می‌افتد. این بازیکن 20 ساله نیز باید به عنوان یک گلزن پرکار برود اگرچه او بعد از زدن 20 گل در فصل گذشته برای بنفیکا، گل‌های سخت‌تری برای این دوره پیدا می‌کند.

View this post on Instagram

Three important points, let’s keep the focus! ⚫🟡

A post shared by Erling Braut Haaland (@erling.haaland) on

ارلینگ برات هالند

بوروسیا دورتموند، در جنوری موفق به خرید ارلینگ هالند مهاجم با استعدادی 19 ساله نارویژی شد که از ردبول سالزبورگ می‌آمد و رقم انتقال او مبلغ 20 میلیون یورو به علاوه کمیسیون بود.

این ستاره نارویژی که فرزند آلف اینگ هالند بازیکن سابق ناتینگهام فارست، لیدزیونایتد و منچسترسیتی است در 22 بازی برای سالزبورگ در این فصل 28 گل به ثمر رساند، از جمله هشت بازی در شش بازی در لیگ قهرمانان و پنج هتریک.(و به طور کلی، او در 11 بازی تاکنون 12 گل برای دورتموند نیز به ثمر رسانده است.)

وی که از قبل یکی از هیجان انگیزترین بازیکنان جوان در اطراف محسوب می‌شد، از سن زیر 15 سالگی در هر سطح نماینده ناروی بوده و 9 گل برای تیم ملی زیر20 سال این کشور به ثمر رسانده است و دو بار نیز برای تیم اول به میدان رفته است.

کای هاورتز

کای هورتز جدیدترین بازیکن در خط میانی از هافبک‌های با استعداد آلمانی است که از زمان تبدیل شدن به جوانترین بازیکن برتر بایر لورکوزن در سال 2016، تاکنون بیش از 120 بازی و 31 گل به ثمر رسانده است.

هاورتز که با مسوت اوزیل و بزرگان سابق بایرلوکوزن تونی‌کروس و مایکل بالاک مقایسه شده، از نظر فنی، استعداد، دو پا و همچنین از نظر جسمی قوی است.

این بازیکن 20 ساله با داشتن 7 ضربه و یک گل برای آلمان، اولین بازی خود در برابر پرو را در سال 2018 انجام داد و طبق گزارش‌ها، هفت باشگاه برتر اروپا پیش از تقاضای تابستان برای خدماتش پیگیری می‌شوند.

لی کانگ

لی کانگ پس از عزیمت از وطن خود برای پیوستن به اکادمی والنسیا در سال 2011، به راه افتاد تا خود را با تیم اصلی این باشگاه مستقر کند و به عنوان یک استعداد بزرگ برای آینده شناخته می‌شود.

هافبک تهاجمی فصل گذشته اولین بازی خود را به عنوان بازیکن 17 ساله انجام داد و به دنبال حضور در این دوره است که در 13 بازی تاکنون حضور داشته و در تساوی 3-3 مقابل ختافه در ماه سپتامبر گلزنی نیز کرد.

لی همچنین در تابستان مدعی توپ طلای بهترین بازیکن جام جهانی زیر 20 سال شد تا به یک لیست برجسته از برندگان قبلی از جمله دیگو مارادونا، روبرت پروسینکی، آدریانو، لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و پل پوگبا بپیوندد.

View this post on Instagram

Sempre positivo. 🙅‍♂️👍 #ForzaInter 🔵⚫️

A post shared by Lautaro Martinez 🇦🇷 (@lautaromartinez) on

لاوتارو مارتینز

لاوتارو مارتینز با قراردادی به ارزش 22.7 میلیون یورو در سال 2018 از باشگاه ریس به اینترمیلان پیوست و در دومین فصل حضور خود در ایتالیا پر رونق ظاهر شده و در 31 بازی در فصل جاری 16 گل زده است.

مهاجم آرجانتینی در هر دو بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا بازیکنی بود که در دو دقیقه از باخت 2-1 در نیوکمپ گل زد. او مورد تحسین باشگاه‌های سراسر اروپا قرار گرفته و به عنوان جانشين احتمالي بلند مدت لوئيز سوارز توسط بلوگرونا هدف قرار گرفته است، هرچند اینتر مشتاق است تا به مهاجم ستاره خود كه بند آزادي 111 ميليون يورو دارد، ادامه دهد.

لاوتارو همچنین در سال 2019 با تیم ملی خود سال خوبی را پشت سر گذاشت و در 13 بازی هشت بار گلزنی کرد، از جمله دو بازی در کوپا آمریکا و یک هت‌تریک در بازی دوستانه مقابل مکزیک در ماه سپتامبر.

View this post on Instagram

⚽️⚽️🎯... @psg

A post shared by Kylian Mbappé (@k.mbappe) on

کیلیان امباپه

این مهاجم فرانسوی در حال حاضر یک قهرمانی جام جهانی و یک قهرمانی سه باره لیگ 1، یک بار با موناکو و دو بار در باشگاه فعلی پاری سن ژرمن را دارد. هدف بسیاری از باشگاه‌های نخبه اروپا از جمله رئال مادرید است در حالی‌که او در ماه دسامبر به 21 سالگی می‌رسد و او تمام ویژگی‌ها را برای تبدیل شدن به بهترین فوتبالیست جهان در سال‌های بعد داراست.

مهاجم PSG دارای مهارت خاص و تکنیک فوق العاده است و یک بازیکن تمام کننده می‌باشد. این جوان با داشتن بیش از 100 گل شغلی به نام خود در سطح باشگاه (از جمله 76 بازی در 108 بازی برای لباس پاریس)، در حال حاضر جزء بازیکنان برتر جهان است و از نظر بسیاری یکی از بزرگترین بازیکنان آینده محسوب می‌شود.

مارتین اودگارد

هنگامی که مارتین اودگارد در سال 2015 و در 16 سالگی به رئال مادرید آمد، طرفداران زیادی داشت اما این نبرد چندین قرارداد قرضی را برای بازیکن نارویژی برای تحقق پتانسیل‌های اولیه او به همراه داشت.

پس از گذشت یک فصل در هیرن‌وین و دیگری در ویتسه‌ هالند، اودگارد سرانجام در لالیگا برگشت و در تیم اول و هیجان انگیز رئال سوسیه‌داد چشمگیر شد.

هافبک میانی که در ماه نوامبر به 21 سالگی می‌رسد، در این مدت 7 گل دارد و پاس گل‌های زیادی نیز ثبت کرده، از جمله یک مهارت او پاس طولانی برای تنظیم میکل اویارزابل در پیروزی 3-0 مقابل آلاوز در ماه سپتامبر است. او همچنین در دسامبر در خانه تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در یک نمایش فوق العاده ظاهر شد.

View this post on Instagram

Enjoy😁💛

A post shared by R I C A R D P U I G (@riquipuig) on

ریکی پویگ

بسیاری از هواداران بارسلونا می‌توانند درک کنند که چرا ریکی پویگ در ترکیب تیم‌ اول تحت نظر ارنستو والورده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

والورده در ماه نوامبر گفت که هافبک جوان برای تیم اول بازی خواهد کرد اما او نمی‌داند این زمان کی خواهد بود. عملکرد هافبک بارسا B و دیدارهای کوتاه برای تیم ارشد حاکی از این است که او در حال حاضر به اندازه کافی خوب است اما او این پتانسیل را دارد که در نیوکمپ یک استعداد نسلی داشته باشد.

قد كوتاهی او به این معنی است كه از نظر جسمی قوی نیست اما او به راحتی توپ را از بین نمی‌برد و توانایی او در بازی كردن از بازیکنان رقیب گذشته و ضربه زدن به توپ در جعبه برای هم‌تیمی‌هایش مهارتی مستقیم از برنامه لاماسیا است.

رودریگو

ممکن است رئال مادرید چند سال پیش نیمار را از سانتوس نخرید فراموش نکند اما لوس بلانکوس استعداد بزرگ بعدی باشگاه برزیلی را خرید و او قبلاً برداشت بزرگی کرده است.

رودریگو که در جنوری 19 ساله شد، پس از انتقال 45 میلیون یورویی خود در تابستان، بخش اعظم فصل 2019-20 را با تیم جوانان سپری کرد اما وینگر به تیم ارشد ارتقا یافته و تاکنون 6 گل برای آن به ثمر رسانده است.

هت‌تریک وی در پیروزی 6-0 در خانه مقابل گالاتاسارای در ماه نوامبر او را به عنوان دومین بازیکن جوان در لیگ قهرمانان اروپا بدل کرد و بعداً در همین ماه اولین بازی خود را برای برزیل انجام داد و در یک بازی با نتیجه 1 بر 0 برابر آرجانتین به پیروزی رسید.

جیدون سانچو

از زمان انتقال از منچسترسیتی به بوروسیا دورتموند در سال 2017، جیدون سانچو برای باشگاه آلمانی تحت تأثیر قرار گرفت و اکنون در سومین فصل حضور خود در تیم اول BVB است.

در این فصل تاکنون 19 گل طی 40 بازی برای باشگاه و کشورش رقم زده است. سانچو اولین گل‌ خود را برای انگلستان در سال 2019 به ثمر رساند و در پیروزی 5 بر 3 مقابل کوزوو در سپتامبر حضور یافت و حالا توسط تعدادی از باشگاه های نخبه اروپا دنبال می‌شود.

رحیم استرلینگ

پیرترین بازیکن این لیست. رحیم استرلینگ باید در حالی که به اوج خود می‌رسد در اوایل دهه 2020 به بهترین فوتبال حرفه‌ای خود نزدیک شود.

هافبک انگلستانی در هر دو فصل گذشته بیش از 20 گل به ثمر رسانده، در حال حاضر در 2019-20 به این تعداد گل رسیده و در پربارترین کار خود تا به امروز در جریان است.

امسال نیز با سه گل در 9 بازی بهترین گل برای سه‌شیرها بوده است. در دهه‌های 2020 او توانایی این را دارد که بهتر شود و روشی که از تناسب اندام خود مراقبت می‌کند، این بازیکن 25 ساله باید بتواند در این دهه 30 بازی خوبی داشته باشد.

View this post on Instagram

💭💭⚽️⚽️

A post shared by Ferran Torres (@ferrantorres7) on

فران تورس

والنسیا مراقب است از تجاوز بیش از حد پیرامون فرانس تورس وینگر جوان خود پرهیز کند، اما این جوان 20 ساله در میستایا رشد قامت دارد و یکی از درخشان‌ترین استعدادهای نوجوان اسپانیا محسوب می‌شود.

فران پس از پیشرفت در سیستم جوانان در والنسیا، اکنون در سومین فصل حضور خود در ترکیب تیم ارشد قرار دارد و وقتی در ماه نوامبر مقابل لیل به میدان رفت، جوانترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شد.

یک وینگر راست با توانایی فنی فوق العاده و چشم به گل، این بازیکن ملی‌پوش زیر 21 سال اسپانیا اخیراً قرارداد جدید و طولانی مدت در والنسیا را به ثبت رسانده و بند آزادی 100 میلیون یورویی دارد.

View this post on Instagram

El clásico se queda en casa 👊🏼⚽️ Tremendo esfuerzo de todo el equipo 💪🏼 ¡Vamos Madrid! #HalaMadrid #RMLiga

A post shared by Fede Valverde (@fedeevalverde) on

فده والورده

هنگامی که رئال‌مادرید در تابستان گذشته نتوانست هافبک جدید بخرد، به نظر می‌رسد فصل آنها ممکن است در جریان باشد. اما ظهور والورده  همه چیز را تغییر داد.

ستاره اروگوئه‌ای 21 ساله‌در خط میانی لوس بلانکوس در طول فصل 2019-20 خود را تغییر داده و محور لوکا مودریچ-تونی کروس را شکافته و انرژی و کلامی را به آنچه تبدیل می‌شود در یک بخش ایستا در سمت زین الدین زیدان تبدیل کرد.

والورده یک هافبک باکس باکس با انرژی و نیرومندی چشمگیر، هم در دفاع و هم برای حمله به رئال نقش دارد و بهترین را در برخی از هم‌تیمی‌های خود رقم می‌زند. برای بازی‌های بزرگ او اکنون یک ضرورت برای زیدان است و هر کس که تابستان آینده می‌رسد، باید در میانه میدان مادرید به عنوان یک بازی ثابت باقی بماند.

View this post on Instagram

Missing you ⚽️ #IoRestoACasa

A post shared by Gianluigi Donnarumma (@gigiodonna99) on

وینیسیوس جونیور

چراغ امید در یک فصل پرشور 2018-19 برای رئال مادرید، وینیسیوس جونیور پس از ورود ادن هازارد و ظهور رودریگو در سانتیاگو برنابئو، فرصت‌های سخت‌تری برای این دوره پیدا کرده است.

این بازیکن 19 ساله همچنین زمان بهبودی از مصدومیتی که در آخرین دوره حضور در لیگ قهرمانان در آژاکس متحمل شد، به دست آورد و توسط مربی زین الدین زیدان از چندین بازی خارج شده است.

مشکلاتی که در مقابل گل وجود دارد باعث شده که آیا وی آنرا به بالاترین حد ممکن برساند، اما توانایی او در شکست بازیکنان، وی را به یک استعداد بسیار ویژه تبدیل می‌کند و با گذشت زمان، تصمیم گیری و تیراندازی او باید هر دو بهبود یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала