فاش شدن نقش چین روی مطالعه خفاش ها در زمینه کرونا

© East News / UIG / Auscape فاش شدن نقش چین روی مطالعه خفاش ها در زمینه کرونا
 فاش شدن نقش چین روی مطالعه خفاش ها در زمینه کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت آمریکا در پکن، محققان خود را به مؤسسه ویروس شناسی ووهان (UIV) اعزام كرد كه سال 2015 به اولین آزمایشگاه در چین تبدیل شده بود كه به بالاترین سطح ایمنی بیولوژیك دست یافته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، در جنوری سال 2018 سفارت ایالات متحده در پکن، محققان آمریكایی را به مؤسسه ویروس شناسی ووهان (UIV) اعزام كرد كه سال 2015 به اولین آزمایشگاه در چین تبدیل شده بود كه به بالاترین سطح ایمنی بیولوژیك دست یافته بود. آنچه آمریکایی ها در طول بازدیدهای خود از این آزایشگاه متوجه شدند به قدری آنها را نگران کرد که دو دیپلماتیک به واشنگتن ارسال کردند.

اسناد یکی از این دیپلمات ها که در اختیار نشریه واشنگتن پست قرار گرفته بود درباره مشکلات امنیتی آزمایشگاه و تعداد ناکافی کارمندان با صلاحیت لازم خبر می داد و همچنین در آنها خاطرنشان شده بود که در آزمایشگاه ووهان، کروناویروس روی خفاش بررسی می شد و انتقال احتمالی آن به انسان باعث نگرانی می گردد.

Блюдо из летучей мыши - اسپوتنیک افغانستان
حقیقت خوردن سوپ خفاش در چین

البته این نشریه تأکید می کند که هیچ مدرکی مبنی بر منشا مصنوعی کروناویروس وجود ندارد و نشان می دهد که در مراحل اولیه افراد از طریق یک حیوان به کروناویروس آلوده شده اند.

شیائو تسیان، محقق دانشکده اطلاعات دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، به نقل از این انتشارات، معتقد است که این ویروس به طور بالقوه می تواند در یک آزمایشگاه در چین ایجاد شده باشد. وی گفت: صحبت های مطرح شده در این اعزام این را بیان می کند كه مدت هاست نگرانی هایی در مورد تهدید احتمالی بهداشت عمومی وجود دارد كه با توجه به مطالعات این آزمایشگاه، اگر به درستی انجام نشده و از آن محافظت نشوند، می تواند ناشی از تحقیقات این آزمایشگاه باشد.

این نشریه می نویسد، اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر منشاء مصنوعی این ویروس وجود ندارد، اما این اعزام ها باعث بحث و گفتگو در دولت آمریکا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала