پمپئو: در افغانستان فقط چند صد جنگجوی القاعده باقی مانده

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو: در افغانستان فقط چند صد جنگجوی القاعده باقی مانده
پمپئو: در افغانستان فقط چند صد جنگجوی القاعده باقی مانده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اخیرا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که در افغانستان تنها چند صد جنگجوی القاعده باقی مانده‌اند.

مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه رادیویی گفته است که هم اکنون شمار جنگجویان القاعده در افغانستان از "چند صد" نفر بیشتر نمانده است.

وزیر امورخارجه آمریکا، شمار دقیق جنگجویان القاعده را در افغانستان مشخص نکرده؛ اما تاکید کرده که نیروهای امریکایی به هدفی که وارد افغانستان شده بودند دست یافته و القاعده در این کشور شکست خورده است.

به گفته او، هم اکنون نیروهای آمریکایی بدون حضور گسترده در افغانستان و عراق می‌توانند جان شهروندان امریکا را حفاظت کنند.

او همچنین گفته که آمریکا به طالبان گفته که هرگاه این گروه با القاعده همکاری کند و تا حدی این کار انجام شده است؛ اما هنوز هم افرادی هستند که می خواهند به منافع امریکا صدمه وارد کنند.

سربازگیری القاعده از طالبان - اسپوتنیک افغانستان
سربازگیری القاعده از طالبان

این در حالی است که برخی از کارشناسان آمریکایی  به تازگی گفته‌اند که با خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، زمینه برای فعالیت داعش در کشور فراهم خواهد شد.

بروس هافمن عضو شورای ارتباطات خارجی آمریکا اخیراً هشدار داده که روند صلح با طالبان یک روند مشکوک است و طالبان از این توافق به نفع خود استفاده می‌کنند و بر این باور اند که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

این در حالی است که بیش از یک ماه از توافق صلح آمریکا و طالبان می‌گذرد. در این موافقتنامه طالبان تعهد سپرده که روابط خود را با داعش و القاعده قطع می‌کنند.

اما اخیراً مقام های محلی در بدخشان تایید کرده که در صفوف جنگجویان طالبان در این ولایت هنوز هم جنگجویان القاعده و داعش حضور دارند و در دو هفته گذشته بر علیه نیروهای امنیتی افغان جنگیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала