دانشمندان از عواقب خطرناک عصبی – روانی کرونا ویروس هشدار دادند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان از عواقب خطرناک عصبی – روانی کرونا ویروس هشدار دادند
دانشمندان از عواقب خطرناک عصبی – روانی کرونا ویروس هشدار دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کالیفورنیای امریکا هشدار داده اند افرادی که به کرونا ویروس آلوده شده باشند، ممکن است با برخی از بیماری‌های عصبی – روانی روبرو شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این موضوع در پرتال ScienceDirect نشر شده است.

به باور محققان، تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که بیماری‌های همه‌گیر می‌توانند ناهنجاری‌های مختلفی از جمله انسفالوپاتی، روان پریشی، اختلال عملکرد عضلانی و سایر موارد دیگر را سبب شوند.

این در حالیست که اختلافات مذکور در افرادی که آلودگی را پشت‌سر گذاشته باشند نیز پیدا خواهند شد.

کرونا در اروپا؛ علامت جدید روی پای بیماران  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در اروپا؛ علامت جدید روی پای بیماران

سیوزی هونگ، یکی از محققان دانشگاه کالیفورنیای امریکا گفت: "کووید – ۱۹ یک عامل جدی استرس است، چنانکه برای افراد جداگانه، همچنان برای اجتماعات کامل. ترس از بیماری، مرگ و آینده نامعلوم وجود دارد".

چنانکه در خبرنامه نشرشده توسط این محققان آمده است، نتایج تحقیقات قبلی نشان‌دهنده افزایش بیماری‌های عصبی – روانی پس از بیماری‌های همه‌گیر انفلونزا در قرن ۱۸ و ۱۹، و همچنان افزایش تعداد موارد آنسفالیت در جریان بیماری همه‌گیر "انفلونزای اسپانیایی" در سال ۱۹۱۸، می‌باشند.

علاوه بر این، در جریان اپیدمی سارس (SARS)، انفلونزای خوکی و سندرم تنفسی در خاور میانه (MERS) شواهدی بر شیوع بیشتر ناركولپسی، آنسفالیت، سندرم گیلن باره و سایر آسیب‌شناسی‌های عصبی عضلانی وجود داشت.

هونگ گفت: "در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر سندرم‌های حاد مرتبط با سیستم عصبی مرکزی، در افرادی که به کووید – ۱۹ مبتلا اند، دریافت می‌کنیم".

به گفته محققان، عواقب عصبی – روانی بیماری کرونا ویروس هنوز مشخص نیست. اما به باور آنها، این عواقب می‌توانند چشم‌گیر و قابل توجه بوده و در طول سال‌های زیاد پیدا شوند.

سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ سال جاری شیوع کرونا ویروس یا کووید – ۱۹ را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

براساس آمار این سازمان، تا کنون نزدیک به ۲ میلیون نفر در جهان مبتلا به این بیماری شده اند و بیش از ۱۲۳ هزار نفر بر اثر این بیماری جان داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала