غصب مناطق باستانی و زمین‌های دولتی در بامیان از سوی زورگویان

© Photo / FB/ریاست شهرسازی و اراضی ولایت بامیانغصب مناطق باستانی و زمین‌های دولتی در بامیان از سوی زورگویان
غصب مناطق باستانی و زمین‌های دولتی در بامیان از سوی زورگویان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک ماه اخیر شماری از افراد زورگو به صورت خودسرانه بلندمنزل آباد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، ادارۀ اراضی و شهرسازی ولایت بامیان می‌گوید که هیچ یک از غاصبان زمین در این ولایت محاکمه نشده‌ است و این اداره نهادهای عدلی و قضایی را به کم‌کاری و جانب‌داری از غاصبان متهم می‌کند.

ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
جلوگیری از غصب بیش از چهارونیم میلیون جریب زمین دولتی در کشور

جنرال صادق مرادی، فرماندهی پولیس بامیان گفته است تنها در ماه مارچ سال ‌جاری مردم این ولایت از 14 مورد غصب زمین‌های دولتی جلوگیری‌ کرده اند و غاصبان به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.
فرمانده پولیس بامیان می‌گوید که عدم همکاری نهادهای مسئول در زمینۀ مبارزه با غصب ملکیت‌های دولت سبب شده شماری از زورگویان مناطق باستانی و ملکیت دولت را غصب کنند.
به گفته آقای مرادی پولیس نمی‌تواند بدون همکاری مردم و نهادهای مسئول جلو غاصبان زمین‌های دولتی را بگیرد.
در سال‌های اخیر آمار تازه‌یی از غصب زمین‌ها و ملکیت‌های دولتی در این ولایت ارایه نشده است، اما مدارکی که در اختیار مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک قرار گرفته، نشان می‌دهد که از دو دهه به‌ این ‌سو، بیش از دو هزار و600 جریب زمین دولتی، شخصی و باستانی در ولایت بامیان، از سوی بیش از 150 نفر غصب شده و بزرگ‌ترین غاصبان این زمین‌ها، تا اکنون فراری و آزاداند.
به‌گفته‌ی مسوولانِ اداره‌ی اراضی کشور، از مجموعِ 2600 جریب زمین غصب شده در ولایت بامیان، تاکنون 1094 جریب آن از چنگ غاصبان بیرون شده و باقی بیش‌تر از 1500 جریب زمین، تاهنوز در تصرف غاصبان قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала