نخستین فرد مبتلا به کرونا در ووهان چین پیدا شد

© REUTERS / Aly Songنخستین فرد مبتلا به کرونا در ووهان چین پیدا شد
نخستین فرد مبتلا به کرونا در ووهان چین پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز می‌گوید که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه انستیتوت ویروس شناسی در ووهان چین، کار می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی امریکایی با استناد از منابع می‌گوید که نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه انستیتوت ویروس شناسی در ووهان کار می‌کرد.

منبع می‌گوید که با جزئیات اقدامات اولیه دولت چین و با دیدن اسناد مربوطه یک کارمند آزمایشگاه از طریق خفاش کوچک به ویروس کرونا مبتلا شده و سپس این بیماری در ساکنان محلی شیوع یافته است.

شک امریکا به چین مبنی بر انجام آزمایشات اتمی - اسپوتنیک افغانستان
شک امریکا به چین مبنی بر انجام آزمایشات اتمی

به گفته فاکس نیوز یک منبع دیگر کشور چین را به «گرانترین عملیات مخفی سازی اطلاعات» در تاریخ متهم کرد.

گفته می‌شود که در این آزمایشگاه سلاح‌های بیولوژیکی نمی شد، اما دانشمندان چینایی قرار بود نتایج برجسته ویروس تحقیقات نمایند.

مقامات امریکایی بارها چین را به پنهان کردن اطلاعات ویروس کرونا متهم کردند. در تاریخ 15 اپریل مارک اسپر، وزیر دفاع ملی امریکا اعلام و در عین حال تاکید کرد که احتمالاً ویروس منشا طبیعی دارد. وی خواستار شفافیت از پکن در مورد علل اصلی این بیماری همه‌گیر شد.

پیش از این، وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعاهای پنهان کردن اطلاعات در مورد ویروس کرونا، گفته بود که پکن از همان ابتدا در رابطه با انتشار اطلاعات مربوط به اپیدمی عفونت کووید- 19، موضع باز و مسوولانه اتخاذ کرده است.

طبق گزارش‌ها شمار مبتلایان به کووید- 19 در سراسر جهان از دو میلیون نفر گذشته است و تعداد جان‌باختگان نیز به بیش از 126 هزار نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسمبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی صحت در چین در 30 دسمبر 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала