Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک‌های بشر دوستانه مسی چیست؟

© REUTERS / Clodagh Kilcoyne LivepicLionel Messi, futbolista argentino
Lionel Messi, futbolista argentino - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که ورزشکاران معروف دنیا به کمک نیازمندان می‌پردازند اما در بحران کنونی و جدا از آن لیونل مسی چه کمک‌های بشردوستانه‌ای انجام داده است؟

به گزارش اسپوتنیک، اغراق نخواهد بود که لیونل مسی را یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تمام دوران بدانیم و به همین ترتیب او همچنین یکی از پرفروش ترین ستاره‌های ورزشی تاکنون است.

پیش بینی می‌شود که مُهاجم بارسلونا حدود 500.000 پوند (625 هزارددالر) در هر هفته در باشگاه اسپانیایی به خانه خود برساند و درآمد وی از سال 2019 در حدود 309 میلیون پوند (386 میلیون دالر) است.

کمک های مسی در سال 2018

مسی همچنین اهدا کننده کمک‌های خیرخواهانه و سخاوتمندانه است و هدف فقط برخی از بنیادهایی را که با آنها درگیر است، بررسی نموده است.

در جریان بحران کروناویروس سال 2020، مسی مبلغ 1 میلیون یورو (1.1 میلیون دالر/870 هزار پوند) اهدا کرد تا بین بیمارستان در کاتالونیا و یک مرکز بهداشت دیگر در آرجانتین تقسیم شود.

این بیمارستان در صفحه توییتر خود نوشت: "لئو مسی برای مبارزه با بیماری کرونا کمک مالی به این درمانگاه کرد."

در این مدت، مسی علاوه بر کمک‌های مالی خود، بازیکنان بارسلونا را نیز بر آن داشت تا 70 درصد کاهش دستمزد را به عنوان اقدامی برای همبستگی با کارکنان غیر بازی در این باشگاه در نظر بگیرند و اطمینان از پرداخت کامل آن‌ها را دریافت کردند.

اکثریت کمک‌های خیرخواهانه مسی از طریق بنیاد لئو مسی (FLM) ارائه می‌شود که طیف وسیعی از خدمات خیریه را به افراد نیازمند در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

سازمان مسی برای بهبود زندگی کودکان و سرمایه گذاری در خدمات مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان، به ویژه در آرجانتین کشور خود و وطن پذیرفته شده‌اش اسپانیا، توجه ویژه‌ای دارد.

بنیاد لئو مسی و همچنین کمک‌های مالی به هزینه‌های روزمره، کمک‌های مالی پژوهشی اعطا کرده و به پرداخت هزینه‌های آموزش کمک کرده است.

در فبروری سال 2019، بنیاد مسی مبلغ 200.000 یورو (175.000 پوند / 218.000 دالر) به پروژه‌های یونیسف در کنیا اهدا کرد که به بیش از 2.000 شهروند اجازه دسترسی به غذا و آب رایگان یافت.

در حقیقت، ارتباط ستاره آرجانتینی با یونیسف که او نیز با بارسلونا همکاری نزدیکی دارد به سال 2010 باز می‌گردد، هنگامی که وی به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف منصوب شد و به امثال دیوید بکهام و شکیرا نیز به این جمع پیوست.

از آن زمان، او به مناسبت اولین سالگرد تولد پسرش تیاگو که در تلاش برای افزایش آگاهی در مورد میزان مرگ و میر کودکان بود.

مسی به عنوان بخشی از نقش سفیر بودنش برای یونیسف به مناطقی سفر کرده که تحت تأثیر فاجعه طبیعی، فقر، بیماری و سایر معایب اجتماعی فلج کننده قرار گرفته است.

مانند بسیاری از فوتبالیست‌ها، مسی نیز علاقه‌ به ریشه‌های اجتماعی را حفظ کرده تا همچنین برخی از ثروت‌های خود را دوباره به خاک فوتبال که از آن رشدیافته، بازگرداند.

به عنوان مثال، وی برای تأمین مالی ساختن یک سالن ورزشی برای دانش آموزان باشگاه  "نیولز اولد بویز" کمک کرد و برای کمک به اداره تیم جوانان محلی روساریو سارمینتو در سال 2012 تا 2014  اقدام مالی کرد.

بنیاد لئو مسی همچنین با المپیک‌های ویژه در کاتالونیا همکاری کرده و در برنامه‌های درمانی تحت حمایت "داگ" و سازماندهی مسابقات ورزشی برای کودکان معلول مشارکت داشته است.

در سال 2019، سازمان او با بنیاد لوسمی " جوزپ کارِراس لوکمیا" به همکاری پرداخت تا در کار جهت بهبود درمان سرطان خون کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала