گورباچف: رهبران جهان تا ۱۵ درصد از بودجه نظامی خود بکاهند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevگورباچف: رهبران جهان تا ۱۵ درصد از بودجه نظامی خود بکاهند
گورباچف: رهبران جهان تا ۱۵ درصد از بودجه نظامی خود بکاهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از رهبران جهان خواست تا به محض پایان بحران کرونا ویروس جلسه ویژهای در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار کنند و ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه نظامی خود بکاهند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مطلبی برای مجله تایم نوشت: هرگز از تکرار کردن خسته نمی‌شوم. ما باید امور جهانی، سیاست بین‌الملل و تفکر سیاسی را غیر نظامی کنیم. برای رسیدگی به این موضوع در بالاترین سطح بین‌المللی، من از رهبران جهان می‌خواهم که یک جلسه ویژه اضطراری در مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند و این جلسه به محض تثبیت اوضاع برگزار شود... این نباید چیزی جز تجدیدنظر در کل دستورکار جهانی باشد. به طور خاص من از آن‌ها می‌خواهم که هزینه‌های نظامی را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند. این حداقل کاری است که آن‌ها اکنون باید انجام دهند، به عنوان اولین قدم به سوی آگاهی جدید، یک تمدن جدید.

میخاییل گورباچوف  - اسپوتنیک افغانستان
گورباچف: آمریکا در تلاش برتری نظامی مطلق بر جهان است

گورباچف گفت، جهان به یک "تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت" نیاز دارد. آخرین رهبر شوروی ادامه داد: امسال جهان خود را در آستانه درگیری بین قدرت‌های بزرگ، در ایران، عراق و سوریه یافت اما جنگ‌ها و مسابقه تسلیحاتی نمی‌توانند مشکلات جهانی را حل کنند.

گورباچف استدلال کرد: جنگ نشانه شکست است، شکست سیاست. هدف مهم باید امنیت بشر باشد؛ تأمین غذا، آب، محیطی تمیز و مراقبت از سلامتی مردم.

اظهارات میخائیل گورباچف در شرایطی مطرح می‌شود که جهان با بحران ناشی از کرونا ویروس دست و پنجه نرم می‌کند. براساس گزارش سازمان جهانی صحت، تا ۱۵ اپریل حدود دو میلیون تن در سراسر جهان به این ویروس مرگبار آلوده شده‌اند و بیش از ۱۲۳ هزار تن جان باخته‌اند. تنها تعداد انگشت‌شماری از کشورها هستند که تاکنون هیچ موردی را ثبت نکردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала