امریکا اعتراف کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است

© AP Photo / Susan Walshامریکا اعتراف کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است
امریکا اعتراف کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا در گزارشی به کنگره اذعان کرد روسیه در سال گذشته میلادی به تعهدات خود در پیمان «نیو استارت» پایبند بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت امریکا روز چهارشنبه اذعان کرد، روسیه در سال 2019 پایبندی خود به تعهدات پیمان «نیو استارت» را حفظ کرده است.

ادعای امریکا مبنی بر آزمایش راکت ضد ماهواره‌ای توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ادعای امریکا مبنی بر آزمایش راکت ضد ماهواره‌ای توسط روسیه

وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی به کنگره نوشت: «بر اساس اطلاعات موجود تا 31 دسمبر 2019، امریکا تعهد فدراسیون روسیه به شروط پیمان نیو استارت را تأیید می‌کند».

با این حال این گزارش مدعی شده است: «امریکا دریافت که فدراسیون روسیه در سال 2019 به نقض تعهداتش ذیل بندهای 1، 4 و 6 پیمان INF (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد) درخصوص عدم تولید و آزمایش راکت‌های بالستیک با برد 500 تا 5500 کیلومتر وساخت سکوهای پرتاب برای چنین راکت‌هایس ادامه داده است».

این گزارش که تحت عنوان «پایبندی به کنترول تسلیحات، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توافقات و تعهدات نسبت به خلع سلاح اتمی» نگارش شده است، میزان پایبندی تمام کشورها در اقصی‌نقاط جهان را نسبت به معاهدات مربوطه، مورد ارزیابی قرار داده است.

10 سال پیش دولت‌های روسیه و امریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و امریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала